Archiwum Hapel.pl

Pełna wersja: Jedzonkowe Wsparcie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Droga Administracjo, drodzy Gracze,

                Wychodzę dzisiaj z propozycją dodania nowej komendy "/Jedzenie". Po użyciu takiej komendy dostalibyśmy 64 sztuki jakiegoś jedzonka. Owa racja żywnościowa mogłaby być całkowicie OOC i służyłaby jedynie do "skontrowania" nieprzyjemnego sytemu głodu w minecrafcie.

Argumentacja:
                [1] Oczywiście można iść do kuchni w Hogwarcie czy kupić jedzonko w którymś z licznych sklepów, są jednak sytuacje w których odgrywamy jakąś przedłużająca się akcje i powoli jedzenia zaczyna brakować wszystkim jej uczestnikom. Nie jest to przyjemne przerywać taką akcje i dygać do kuchni czy sklepu, zwłaszcza kiedy droga jest długa! Taki zabieg ułatwiłby
graczom życie w stopniu wysokim *Moim skromnym zdaniem* , a wykonanie tego samo w sobie nie jest skomplikowane.

                [2] Ktoś też może powiedzieć,że zdobywanie jedzenia to akcja IC. Dlatego zadam tylko pytanie. Czy kiedy idziesz pobiegać w swoich nowych sportowych bucikach w celu zredukowania swojej wagi, zatrzymujesz się co 3 minuty bo zaczynasz umierać z głodu, musisz zjeść przynajmniej 4 bochenki chleba?. Cóż nie sądzę. Tak jak wspominałem, owe jedzonko byłoby 100% OOC i nie zwalniałoby to z obowiązku odgrywania takich akcji jak kupowanie jedzonka w celu jego konsumpcji  czy śniadanie w wielkiej sali.

A wy drodzy Gracze i Administracjo? Co sądzicie o takim pomyśle? Pozdrawiam. JA Wink
Da się zrobić, żeby pasek głodu nie spadał w ogóle. Jakiś czas temu dla uczniów była podobna komenda ale nawet po masie zmian nie znalazła miejsca w plikach.

Jednak czy to będzie takie dobre? W końcu już teraz gracze nie mają na co wydawać pieniędzy i trzymają tysiące galeonów w portfelach Confused
(23.07.2017 11:28)Pecie napisał(a): [ -> ]Da się zrobić, żeby pasek głodu nie spadał w ogóle. Jakiś czas temu dla uczniów była podobna komenda ale nawet po masie zmian nie znalazła miejsca w plikach.

Jednak czy to będzie takie dobre? W końcu już teraz gracze nie mają na co wydawać pieniędzy i trzymają tysiące galeonów w portfelach Confused

   Tutaj zwrócę jeszcze raz uwagę na Argumencje [2] "owe jedzonko byłoby 100% OOC i nie zwalniałoby to z obowiązku odgrywania takich akcji jak kupowanie jedzonka w celu jego konsumpcji  czy śniadanie w wielkiej sali."

Prawda jest taka,ze każdy gracz w sposób bardzo prosty może ominąć odgrywanie akcji kupowania jedzenia (jest za darmo w kilku miejscach) czy jego konsumpcji. Ograniczając dostęp do jedzenia wcale nie zmuszamy takich graczy do odgrywania takich akcji, a jedynie zniechęcamy graczy, którzy takie akcje odgrywają.
Były już różne sposoby zaradzenia systemowi głodu.

1. Usunięcie systemu głodu, co realizacji chyba do dziś dnia się nigdy nie doczekało
~~Byłaby to najwygodniejsza funkcja, moim zdaniem.
2. Komenda /Jedzonko, które o konkretnych godzinach w jednej z lokacji w Hogwarcie umożliwiała dostanie 10 mięsek (bodajże)
~~Czego głównym problemem był fakt, że nikt nie ma czasu wbić po te jedzonko o 9, 14, ani 18, czyli o standardowych godzinach. Spanie, praca, szkoła, haplowe lekcje. Sam zasób jedzenia starczał na zaledwie jeden dzień. Ja przykładowo, mając dwie postacie w Hogwarcie, gdzie jedna chodzi na lekcje, a druga je prowadzi, nie miałem czasu by zbierać jedzenie ani na jednej, ani na drugiej. Pomysł był durny i przeze mnie hejtowany.
3. Jedzenie pozyskiwane w kuchni poprzez stack, bądź tak jak teraz, po 10.
~~Opcja dość wygodna, jednakże nie rozumiem dlaczego teraz zniesiono to do 10, zamiast 64. I tak kończy sięto w ten sposób, że ktoś wchodzi do kuchni, bierze te 10 sztuk, a potem biegnie prze cały korytarz i zawraca, by ponownie móc je dostać, Jedynie utrudnia to i zajmuje czas.

Jak dla mnie sam system głodu powinien zostać usunięty, bądź w przypadku niemożliwości dokonania tego, ustawić więcej miejsc, gdzie można zdobyć takie jedzonko (Mamy w końcu wielką salę, gdzie moglibyśmy dostawać placki, a także kuchnie, gdzie mogły by być to mięsa i chlebki oraz sad, gdzie mogłyby być to jabłka) i zwiększyć jego ilość do 64.

--
Warto zaznaczyć także, iż itemkowe jedzenie uznaje się za obiekty czysto OOC wg. regulacji Stelli.
Tak tylko opieracie się też troszeczkę o problematykę IC. Ja uważam,że problem natury OOC powinien być rozwiązywany drogą OOC. Zmuszanie graczy do chodzenia gdzieś, czy wykonywanie kilkukrotnie takich czynności o których mówisz w punkcie 3, jest po prostu niesprawiedliwe. Nie karajmy graczy za niedoskonałości gry. Myślę,że powstanie komendy "/jedzenie" której można użyć w dowolnym miejscu i czasie, jest jedyną słuszną drogą.

" (Mamy w końcu wielką salę, gdzie moglibyśmy dostawać placki, a także kuchnie, gdzie mogły by być to mięsa i chlebki oraz sad, gdzie mogłyby być to jabłka) " 

Moim zdaniem to jest sprawa IC, nikt nie broni Ci odegrać akcje, że zrywasz jabełko z drzewa w sadzie i je zjadasz, ale nijak się to ma do głodu OOC.
@Refresh
popieram
Moim zdaniem pasek głodu jest kompletnie na serwerze niepotrzebny i jeżeli staramy się skupiać na tematyce Role Play a nie na mechanice Minecrafta to najlepszym rozwiązaniem byłoby go usunąć
Jestem zdecydowanie za kompletnym usunięciem głodu OOC.
Też jestem za usunięciem paska głodu, ale mam nadzieję, że jedzenie ic (np. befsztykowe lizaki) zostanie.
Stron: 1 2