Hapel.pl

Pełna wersja: [Propozycja] Nowy system mioteł i podań.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witajcie!
Mam do przedstawienia dzisiaj dwie propozycje. 

1. Nowy system mioteł.
Ostatnio temat został poruszony na haplowym shoutboxie. Chodzi tutaj o dość sporą zmianę w miotłach. Jak teraz wiemy miotły działają dość słabo, lecz i tak nastąpiła pewna zmiana od Hapla 3.0. Według mnie po pierwsze obecne miotły latają zbyt szybko. Kolejną ważną sprawą jest sterowność aktualnych mioteł. Steruje się nimi o wiele za łatwo. No i co najważniejsze aktualnie miotły działają na zasadzie tego że jako gracz dostajemy fly. W systemie który ja proponuję miotła działała by tylko wtedy kiedy jesteśmy na niej. Myślę że najlepiej zobrazuje Wam to filmik z przykładowego systemu który znajdował się na innym serwerze. https://www.youtube.com/watch?v=f51ZvdJwqHY Na tym filmiku znajduje się wszystko dokładnie opisane.

[font=Courier New]2. Zmiana w systemie podań.[/font]
[font=Courier New]Kolejną z moich propozycji jest zmiana w systemie podań. A mianowicie chodzi tu o to, żeby te podania po części zautomatyzować a chodzi dokładniej o część, która ma już miejsce na serwerze. Niektórzy muszą sporo poczekać aż ranga zostanie im nadana. Moja propozycja polega na tym aby system podań przekonwertować. Dokładniej na takie jak teraz działa panel zgód. Panel zgód potrafi z tego co wiem za pomocą konsoli wysłać komendę, dlatego można to wykorzystać do automatyzacji podań, żeby gracz otrzymywał od razu rangę oraz resztę potrzebnych rzeczy na serwerze po zaakceptowaniu jego podania. Myślę że też zapobiegłoby to kopiowaniu podań przez innych ponieważ wtedy podania nie byłyby do wglądu przez innych graczy. Przy okazji tego pragnę też wspomnieć, że w mojej opinii aktualny wzór podań jest zbyt prosty i nie wymaga od gracza zbyt wiele. Aktualnie napisanie podania zajmuje około 15-20 minut. Według mnie w podaniach powinna zostać wprowadzona zmiana co do pytań. Przykładowo wygląd postaci jest w mojej opinii zbędny i można to zostawić jedynie do karty postaci. Powinny dojść pytania sprawdzające bardziej wiedzę z zakresu role-playu.[/font]

[font=Courier New]Myślę że obydwie propozycje przypadną do gustu zarządowi jak i graczom. Zachęcam do wypowiadania się i proponowania do tego ewentualnych poprawek, własnych pomysłów.[/font]
Miotełki jestem na tak! I na podaniateż na tak ale skoro cos tam próbują zmieniać jak nizej napisali to idk.
Była już mowa odn. podań ale i tak jestem za. Podania są za proste, po prostu napisanie podania na ucznia to jest 10-15 minut jak dla mnie. Co do mioteł także jestem za. Raczej to są miotły, a nie /fly ktorego gracz dostaje za ileś tam galcy.
Nad zmianą w podaniach pracuje już wraz ze Scyllą, więc za jaaakiś czas powinien pojawić się wątek informacyjny.
Obawiam się, że ograniczenie zawartości podań na postacie nie przysłuży się. Wygląd jest nieodłącznym elementem kreowania postaci. Bez tego możemy uzyskać apogeum nieprzyjemnych sytuacji, w których ktoś celowo w czasie rozgrywki zmienia wygląd postaci zapierając się, że tak było od początku. Podstawowe fragmenty kreacji nie tylko niwelują takie sytuacje, lecz co najważniejsze- pomagają na trwałe wyrobić wizerunek, dzięki czemu nie musimy się w czasie odgrywania tak bardzo nad tym zastanawiać.

Podania powinniśmy tylko rozszerzać aby można było wymusić wykreowanie precyzyjniejszej wersji, czy upewnić się, że dany gracz na pewno rozumie to co zostało zapisane w poradnikach.

Co do mioteł, wytworzenie osobnego bytu w postaci pojazdu, na którym nasza postać będzie bez zaprzeczenia wizualnie siedzieć jest cudowne. Z tego co zauważyłem na załączonym filmiku, sterowanie także jest niczego sobie. 
Dzięki wprowadzeniu takiego rozwiązania będziemy mogli zakończyć erę przekręceń i niedopowiedzeń. Osoby latające w inny sposób lub stworzenia będą mogły otrzymać zwykłego fly'a co ujawni różnicę pomiędzy sposobem lewitacji.
Ave propozycje. Oraz Ave moja setna repka dla Antosi. Widzę tylko kilka problemów/pytań:

- Czy te cudaczne miotły nie będą obciążać, już i tak dość powolnego serwera?

- Co konkretnie miałoby trafić do podania?

- Zauważyłem, że już teraz osoby młodsze mają z nimi problem. Dlatego jeśli miałaby być zmieniane, to obstawałbym przy ich kompletnym przebudowaniu. To znaczy: Elementy takie jak historia, charakter i wygląd mogłyby zostać jak najbardziej uproszczone. Sprowadzane jak najbardziej do pytań zamkniętych. Czyli np. zamiast opisu charakteru, lista cech z ewentualnym doprecyzowaniem. Oczywiście chodzi tu o takie "minimum". Nikomu nie można zakazać pisania poematu na temat zachowań swojej postaci. 

Zaś w zamian za to, by podanie rzeczywiście weryfikowało gracza, można by tam nawalić istny quiz dotyczący rp. Bo moim zdaniem od kreacji postaci ważniejsze jest, czy gracz potrafi cokolwiek odgrywać.
Co do pierwszego pytania, takie mioty ktore przedstawilem ja nie beda obciazac serwera. Co do kolejnego pytania tu zotawiam to raczej ekipie weryfikacyjnej poniewaz ja do konca nie mam na to pomyslu a wiem ze prace nad tym trwajaa.
Według mnie system mioteł podany tutaj jest dobry!
Obstawiam, że miotły są zrobione na pakietach przy pomocy ProtocolLib'a, a testując podobną rzecz u siebie na localu miałem spore spadki wydajności. Osobiście odradzam korzystanie z takiego rozwiązania, chyba że macie multum wolnego RAM'u.
Szczęśliwcy mogli testować miotły z propozycji nr. 1 podczas wczorajszego próbnego meczu nowego qudditcha.
Co do podań to właśnie ich prostota jest ważna więc to raczej się nie zmieni. Jak z automatyzacją? Zobaczymy w czasie, na ten moment nie trzeba długo czekać na przydział rangi bo jest to ograniczone do zaledwie jednej prostej komendy.