Archiwum Hapel.pl

Pełna wersja: [Propozycja] Grupa Narracyjna
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Moja część:
Cześć, razem z @Kya i kilkoma innymi osobami wpadliśmy dzisiaj rano na pomysł stworzenia czegoś na wzór grupy narracyjnej. Pomysł wyszedł spontanicznie, nie ukrywamy, że jesteśmy z tym na świeżo i wiele rzeczy trzeba by było dopracować, jednak oboje jesteśmy pewni jednej rzeczy. Rozgrywka na serwerze kuleje, wielu graczy wbija tylko na lekcje, a od kilku tygodni nie były prowadzone narracje dla większej grupy osób. 

Grupa narracyjna nie ma być kolejną administracją, maja to być gracze, którzy znając fabułę Harry'ego Pottera, są w stanie stworzyć nowe powody dla rozgrywki dla innych osób. Chcielibyśmy by ta grupa wprowadzała trochę urozmaicenia do codziennej rozgrywki na serwerze. Nie mówimy tutaj o akcjach tylko dla samego Hogwartu, ale także dla grupy dorosłych w różnych miejscach. Zarówno MM jak i Mungu. W końcu, w świecie zdarzają się różne sytuacje losowe, które mogą przynieść zarówno dobre jak i złe skutki. 

Czemu piszemy tą propozycje. Hapel popada w monotonność, nad kreatywnością i indywidualnością zaczyna królować biurokracja i chęć przypasowania się do innych. Postaci są, za przeproszeniem, nijakie. Wiele jest praktycznie identycznych, a żadna nie wychodzi z inicjatywą stworzenia czegoś nowego. Stąd też pomysł by powołać grupę narratorów.  

Jakie zadania pełniliby narratorzy? (wersja robocza, wszystko to będzie poddawane dyskusji)
- Prowadzenie narracji lokalnych jak i globalnych, nakręcanie rozgrywki dla graczy,
- Prowadzenia narracji dla małych grup osób lub jednej osoby, która zgłosiłaby taką chęć, 
- Tworzenie swoistej historii serwera, bujnej i pełnej niezwykłości,
- Wprowadzenie magii i fantastyki na serwer, powrót do tego, co J.K chciała przekazać w swych książkach.


>>>================<<<

Część Kya:
Jakby nie spojrzeć to hapel opiera się na uniwersum Harrego Pottera, a wraz z tym na magii. Co to za frajda z grania jeżeli wszystko już wiemy? Narracje pozwoliłyby pozwolić graczom na poczucie się jak główny bohater jakiejś historii. Dzięki temu ich rozgrywka stałaby się barwniejsza, bo nie musieliby wszystkiego wymyślać sami dla siebie. Wiadomo, że "realizm" narracji zawsze będzie tutaj rzeczą czysto subiektywną, bo opieramy się na uniwersum fantastycznym, więc każde wprowadzenie czegoś nowego do rozgrywki będzie zawsze podważane.

Dlatego moim zdaniem najlepszym wyjściem w tym przypadku byłaby grupa narracyjna, która zajmowałaby się urozmaicaniem rozgrywki innym. Był już taki pomysł, ale jak wszystkim wiadomo nie wypalił, ale to nie było dlatego, że to zły pomysł. Problemem były osoby nadzorujące całe przedsiewzięcie. Najlepszym wyjściem w tej sytuacji by była odpowiedzialna, kreatywna i otwarta na sugestie innych osoba, która by nadzorowała taką grupę (najlepiej liczącą do 5 osób). Szczerze mówiąc to prosto z mostu proponuję Callidorę, bo nie widzę nikogo innego w ekipie, kto by się lepiej spisał w tej roli.

Jeżeli zostaną wybrane do tego odpowiednie osoby, to żeby im ułatwić pracę powinni dostać do niej odpowiednie środku, bez jakichś głupich ograniczeń. Najlepiej żeby opcje do przeprowadzania narracji mieli w każdym momencie (dla mniejszych akcji lokalnych typu "Napotykasz staruszkę, która prosi cię, abyś pomógł jej w znalezieniu różdżki). Wiadomo, że złożone akcje globalne musiałyby być odpowiednio wcześniej przygotowywane i obgdane z resztą członków grupy. Tak samo żeby mieli oni dostęp do niektórych komend, które ułatwią im przeprowadzanie innym narracji. Nie ukrywajmy, że np. co chwile wołać budowniczego/kogoś z ekipy żeby postawił głupią tabliczkę, zrobił dziurę w ścianie strasznie będzie ograniczało.

Niestety gracze mają najczęściej związane ręce, bo jeżeli chcą sobie zapewnić rozgrywkę sami, to nic nie zrobią bez ekipy. Gra również nie powinna polegać co chwile na własnej kreatywności, bo jeżeli sami wymyślamy sobie naszą wyprawę, to gdzie uciecha z nieprzewidywalności gry? Jeżeli inna osoba nam wymyśla akcje, narzuca coś, to wtedy czujemy się jak superbohater zagłębiający się w świat gry. Nie wiemy w końcu czego oczekiwać.

Pamiętajmy, że to świat magii, jeżeli wszystko już wiemy staje się on bardzo nudny i przeradza się w grę w simsy. Dlatego też nie powinniśmy się bać podejmowania nowych inicjatyw, wprowadzania nowych elementów, stworzeń, genetyk, artefaktów, aby w jak najlepszej postaci przekazać cały fenomen magii; ale to już swoją drogą, bo to temat na inną propozycję w stronę opiekunów. Pomyślcie jakbyście wy się czuli, gdybyście mogli być jedyni w swoim rodzaju i rozwiązać zagadkę tajemniczego lustra, czy też nawiedzonej piramidy.
Bardzo dobry pomysł popieram i polecam genialni ludzie to towrozlyi polać im!!!!11!!
A i chciałam jeszcze powiedzieć, że aktualna grupa narracyjna nie działa, dlatego proszę nie odpisujcie "grupa narracyjna już jest, zamykam" dziekuje pozdrawiam zycze milego dnia Wink))
Już za 3... 2... 1...

[Obrazek: S4zaERS.jpg]
go marsen
Jak przejdzie to chcę w tym być, kiedyś nawet na sonorusie odgrywałem piratów, krakena i inne morskie przygody dla załogi Latającego Magoratha.
Veni ominęła cię walka z  chimerą - Marsen rekt
Taka "grupa" aby działać poprawnie powinna spełniać trzy podstawowe kryteria:
1. Mieć podstawowe uprawnienia moderatorów (narracje, teleportacje, budowanie, niewidzialność, tworzenie itemów.)
2. Taka grupa powinna być silnie oparta na zapisywaniu wszystkiego w jednym miejscu (trello, osobny discord) wszystkich narracji itp.
3. Nad taką grupą powinna stać jedna osoba która będzie czuwała nad tym by nie popędzili za bardzo z kreatywnością.
Grupa zrobiona, discord zrobiony, rangi nadane, permisje również zostaną nadane. Zamykam i przenoszę.