Archiwum Hapel.pl

Pełna wersja: 5. Słownik pojęć i przykłady akcji, komendy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Słowniczek pojęć RP

Poradnik filmowy opisujący poszczególne rodzaje terminologii:
Spis komend dostępnych na serwerze: https://hapel.pl/forum/showthread.php?tid=19518

IC (In Character) - jest to pierwszy z dwóch rodzajów czatu z znaczeniem jego nadrzędności, bowiem na czacie IC rozgrywa się właściwa rozgrywka na serwerze. To za jego pomocą tworzymy prowadzimy dialogi z postaciami, akcje - innym słowy za jego pomocą odgrywamy swoją wykreowaną postać. Czat IC nie posiada dodatkowych oznaczeń, zapisujemy go nie stosując żadnych znaków informacyjnych. IC dzielimy najogólniej mówiąc na dwa typy: /me oraz /do. Niżej znajdziesz przykłady użycia obu.

ME, czyli opis tego, co robi nasza postać. To co robi i mówi w danej chwili podczas gry. Również umiejscowienie postaci w przestrzeni (czyli stanie w konkretnym miejscu) możemy uznać za IC. Zapisujemy to z jedną gwiazdką lub bez, gdy prowadzimy sam dialog.
Rozmowa

[Obrazek: uDbDqb0.png]

Rozmowa wraz z akcją

[Obrazek: fx1L8gh.png]

Mały komentarz do akcji wyżej: w czasie gry trzeba pamiętać o tym, że zazwyczaj nie jest się w czasie akcji samemu. Jeśli odegramy jakąś akcję (np. odejścia w tym wypadku) musimy wziąć pod uwagę odpowiedź drugiej strony. Być może ona wcale nie chce się ruszać lub chce nas zatrzymać. Nie możemy od razu po jednej wiadomości biec przed siebie, bo to niekulturalne!

DO, czyli opisuje otoczenie, to co widać i co się dzieje obecnie. Zapisujemy to z dwiema gwiazdkami, bo to nie jest bezpośrednio nasza postać, a cały świat poza nią również. Nie wolno w tym wypadku kłamać. Trzeba pamiętać, że jest to element świata IC, na który nie mamy wpływu - możemy go tylko opisać.

Przykład użycia
[Obrazek: IudxPHD.png]

Narracje
- Lokalne - mają mały obszar zasięgu, dotyczy najbliższej odległości, w której znajduje się postać.

[Obrazek: FsgHJaN.png]

- Globalne - wyświetlane są na całym serwerze, ale nie można ich wykorzystywać w każdym momencie jako źródła informacji. Jeśli znajdujemy się w Hogsmeade, a nad Hogwartem pojawi się zaklęcie Periculum to nie będziemy mieć fizycznej możliwości go zobaczyć.

[Obrazek: qB0zYa4.png]

OOC (Out of Character)
Jest to wszystko, co nie dotyczy świata na serwerze. Nie porusza się w nim kwestii bezpośrednio związanych z IC, gdyż to rozgrywa się w świecie rzeczywistym. Zapisujemy to za pomocą /o lub wpisania przynajmniej jednego nawiasu przed wypowiedzią.

[Obrazek: v3pKDj7.png]

MG (Meta Gamming) - jest to wykorzystywanie informacji zdobytych OOC w grze IC. Możemy się dowiedzieć od gracza, że jakaś osoba na serwerze jest wampirem i my do niej podchodzimy w IC i mówimy jej o tym, że wiemy o jej wampiryzmie i żądamy pieniędzy. MG jest zmorą większości graczy, jest również jednym z najciężej karanych przewinień, nie możemy wykorzystywać w grze IC informacji zdobytych w OOC.
PG (Power Gamming) - jest to tzw. szybka gra, w której to nie czekamy na reakcję drugiej strony samemu odpowiadając za nią, co jest również niedopuszczalne. Nikt nie może podać reakcji naszej postaci prócz nas samych - to my dana osobą ją kreuje i nią kreuje więc tylko ona może podjąć się odpowiedzi na akcje tyczącej jej postaci.
DM (Death Match) - także zakazana czynność, polega na biciu z łapki graczy od tak, zazwyczaj nie ma to jakiegokolwiek sensownego wytłumaczenia a karane jest z całą surowością. DM powoduje nie tylko stratę HP, ale może przeszkodzić w odgrywaniu akcji, co potem może mieć brzemienne skutki.
BA (Bug Abusing) - wykorzystywanie bugów systemu, serwera na swoja korzyść w szeroko postrzeganym spektrum. Nie możemy ich wykorzystywać, bowiem jest to nieuczciwe względem innych. Wszystkie niedociągnięcia należy zgłaszać administracji.
BH (Bunny Hopping) - bezmyślne, skakanie w celu szybszego dotarcia do celu. Bywa tak, że chcemy szybciej dość do celu i skaczemy, niestety narażamy się wtedy na karę ze strony administracji.
RK (Revange Kill) - praktycznie nie spotykane już stwierdzenie mówiące o tym, że zabijanie z zemsty jest zakazane. Nie możemy bowiem w odwecie zabić kogoś, lecz jeżeli ktoś nas zabije bywa, że chcemy mu oddać.
NJ (Ninja Jacking) - celowe przeszkodzenie w akcji graczowi poprzez uderzenie go rączką. Możemy także go zabić w ten sposób np. uderzając łapką wpychając do lawy.
TG (Terminator Game) - celowe, zwiększanie możliwości swoich postaci, które normalnie nie miałby prawa istnienia. Nie możemy podkręcać swojej postaci ponieważ staje się ona Terminatorem, a więc inni gracze są poszkodowani.