Archiwum Hapel.pl

Pełna wersja: [MŚQ] Reguły rywalizacji
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.

Deleted

[Obrazek: ksi%C4%85%C5%BCka.png]

REGUŁY RYWALIZACJI
mistrzostwa świata w quidditchu

Międzynarodowa Konfederacja Czarodziejskiego Komitetu Quidditcha opracowała zasady gry obowiązujące podczas tegorocznej edycji mistrzostw świata. Każdorazowo ewentualne nieścisłości wyjaśnia główny sędzia wraz z kapitanami drużyn oraz/lub (lub przy obecności) ministrów magii.

  1. Nie ogranicza się wysokości, na jaką gracze mogą wzbić się podczas meczu, ale nie wolno im wylecieć poza granice boiska. Jeśli gracz przeleci poza linię boiska, jego drużyna musi oddać kafla przeciwnikom.
  2. Sędzia może zarządzać rzuty karne. Ścigający, który wykonuje rzut karny, leci znad koła środkowego ku polu bramkowemu przeciwnika. W polu bramkowym może pozostać tylko obrońca. Podczas wykonywaniu rzutu karnego wszyscy pozostali gracze muszą trzymać się z boku.
  3. Można odbierać kafla przeciwnikowi, ale w żadnym wypadku nie można chwytać go za jakąkolwiek część ciała.
  4. W przypadku kontuzji któregoś z graczy nie wolno zastępować go innym. Drużyna musi grać dalej bez kontuzjowanego gracza.
  5. Na pole gry można wnosić różdżki, ale w żadnym przypadku nie wolno ich użyć przeciw członkom drużyny przeciwnika, przeciw ich miotłom, przeciw sędziemu, przeciw piłkom lub przeciw którymkolwiek z widzów.
  6. Mecz quidditcha kończy się wtedy, gdy trwa dłużej niż dwadzieścia minut, lub zostanie złapany złoty znicz.
  7. W przypadku nieobecności członków reprezentacji w ilości większej niż 2/3, starcie wygrywa drużyna w pełnym składzie, pomijając etap walki na boisku.

ZASADY PUNKTOWANIA ZWYCIĘSTW

  1. Za zwycięstwo przyznawane są 2 punkty.
  2. Dodatkowe 5 punktów przyznaje się jeśli zostało zdobyte przewagą 150 punktów.
  3. Dodatkowe 3 punkty jeśli zostało zdobyte przewagę 100 punktów.
  4. Dodatkowy 1 punkt jeśli zostało zdobyte przewagą 50 punktów.
  5. Punkty (pkt. 2, 3, 4) nie sumują się. Dodaje się zawsze możliwie największą liczbę punktów nie zwielokrotniając jej.