Archiwum Hapel.pl

Pełna wersja: Kolejna dawka propozycji od Ellefsona
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Na dziś dzień mam dwie propozycje dla administracji. Jest bardzo możliwe, że sama administracja już wpadła na owe pomysły i pracuje nad wprowadzeniem ich w życie. Jeśli tak to przepraszam za zbędny spam. 
Jeśli już o spamie mowa, to kieruję teraz słowa do graczy. Jeśli komuś pomysły się podobają daje repkę, jeśli nie to wraca na główną stronę forum; jeśli komuś się podoba, choć ma jakieś "ale" to pisze komentarz pod postem; to samo dotyczy graczy, którym pomysł się nie spodobał i mają coś do dodania (jak wiemy ankiety się nie sprawdzają, pozdrawiam Krzycha).
Przejdźmy do sedna sprawy, pierwszej propozycji. Są to pory roku. Problemy z czasem IC zostały, jak mniemam już rozwikłane, a system dopięty na ostatni guzik. Jedno czego mi brakuje to większego urealnienia tego czasu. 
W zimie, pod koniec zeszłego i na początku bieżącego roku, na serwerze zagościł śnieg, wraz z kilkoma skryptami, które urozmaicały rozgrywkę na serwerze. Jak dla mnie było to genialne. Tylko co teraz gdy właśnie mamy zimę w IC? No śniegu brak i prawda jest taka, że ciężko graczom uświadomić sobie, jaka aktualnie jest pogoda na serwerze. 
Moja propozycja to zmiana kilku aspektów w grze, wraz ze zmianą pór roku IC. Jeśli mamy zimę, to można odpalić owy śnieg; jeśli mamy lato, to zostaje tak jak jest; jeśli mamy jesień? No właśnie, co podczas jesieni? Proponuję zmianę np. tekstur liści drzew, na takie, które miałyby odpowiednie barwy jesiennych liści. 
Pierwsza propozycja za nami, czas na drugi mój pomysł. A dotyczyć on będzie systemu chorób. 
Nie przedłużając, taki system mógłby działać na zasadzie losowania od czasu do czasu graczy, których postacie zapadałyby na choroby. W zależności od rodzaju, oraz wpływu środowiska (tutaj mam na myśli m.in. pory roku) zachorowanie na jedną z chorób byłoby bardziej prawdopodobne, na druga mniej. Co gdy już system wylosuje jakiegoś konkretnego gracza? Otóż wpadło mi do głowy, że takiemu graczowi, podczas jego rozgrywki, od czasu do czasu wyskakiwałaby akcja, na którą musiałby zareagować. Podam prosty przykład. Gracz podczas zimy zachoruje na katar i co jakiś czas wyskakuje mu akcja, która przedstawia kichnięcie, lub inne objawy kataru. 
Następnie, jeżeli gracz nie zdecyduje się walczyć za chorobą, to jego stan będzie się pogarszał, a akcje będą wyskakiwały na chacie częściej. Jak poradzić sobie z chorobą? No tak jak w normalnym życiu. Jeżeli sami zdiagnozujemy chorobę, to staramy się sami wybrać odpowiednie na nią lekarstwo; jeżeli objawy nic nam nie mówią, idziemy do specjalisty/lekarza (w przypadku uniwersum uzdrowiciela), który nas leczy, bądź wypisuje receptę. W przypadku kataru, byłoby to odpowiednie zaklęcie, lub eliksir pieprzowy.
Ktoś mógłby powiedzieć "nudzi mu się w Mungu, więc chce, żeby administracja urozmaiciła mu grę". Otóż nie! Nad samym pomysłem systemu chorób debatowałem na długo przed wyjściem z Hogwartu, co może potwierdzić wielu innych graczy. 
Z mojej strony to tyle. Jeżeli kogoś zainspirowałem i wpadnie na inne pomysły, które uzupełniłyby to o czym pisałem wyżej, to mile widziany jest komentarz pod postem.
Pomysł spoko, a zwłaszcza ten z "ruletką"  chorób. Popieram pomysł w stu procentach.
Myślę, że ten śnieg często bugowałby się, w końcu zmiana biomów na boisku do quidditcha, czy gdzie to tam było, wiązała się z utratą przedmiotów w ekwipunku. A może działałoby to tak, jak w przypadku jesiennej pory roku, czyli umiejętna modyfikacja tekstur bloków? Moim zdaniem lepszym wyjściem byłoby dodać rzucający się w oczy podpunkt o obowiązujących bieżącego dnia datach i porze roku w statystykach (tam, gdzie znajdują się informacje o stanie portfela i skrytki w banku Gringotta).
Co do pór roku, to jestem jak najbardziej Za. Ułatwi to rozpoznawanie okresu czasu w IC.

Co do chorób, to raczej jestem obojętny. Z jednej strony urozmaici to rozgrywkę, jednak z drugiej strony nie będzie to tak proste do dodania na serwer, a samo usuwanie chorób również będzie musiało być bardzo formułkowe i oskryptowane, przez co nie będzie to aż tak "fajne". Jednak jestem za normalnym odgrywaniem chorób (czego niestety nikt nie robi).

...
No to brawo. Z kilkuset graczy znalazł się jeden co odgrywał chorobę. A co do chorób psychicznych - co to ma do rzeczy? Czy twoim zdaniem system chorób miałby przydzielać choroby psychiczne?
Pory roku będą przeszkadzać
1 komu będzie się chciało latać po całej mapie i zmieniać liście i inne farmazony
2 będzie to kolidowało z waznymi wydarzeniami ooc, na przyklad walentynki i inne swięta z zabobonów, które wchodzą w ic w danym dniu
Wystarczy że jest /pogoda i troche naprawić system ciągłego przeciekania chmur, to jest deszczu, który z maksymalnym odstępem pięciu minut

Z tymi chorobami trzeba by było się namyśleć i zrobić to porządnie, bo w innym wypadu w Hogwarcie będzie na raz więcej choróbstwa, niż w medycznej encyklopedii

takie se
Falefelek ma rację, obiecano medycynę do listopada roku ubiegłego. Nie widać nawet grypy do tego pory. Ogólnie bardzo polecam, cudowne pomysły i realne. Zgodnie z obecną rachubą czasu zapewne proste do podpięcie pod skrypt te pory roku. No, tyle ode mnie.

Deleted

1. Techniczne kwestie związane z zmianą otoczenia na mapie będą wdrażane stopniowo. Najprawdopodobniej od nowego roku szkolnego będzie to działać.

2. Będziemy szukać sposobów na realną wiosnę i jesień, ale musimy wziąć pod uwagę też obciążenia techniczne.

3. System chorób jest w planach od dawna, póki co trwają wstępne prace, które powinny się niedługo zakończyć, aby system mógł wejść w wersję testów.
tldr;

A może coraz bardziej urozmaicać system RP, w końcu skupimy sie na jego uproszczeniu :3? Taka luźna propka. Bo w sumie pory roku niewiele wniosą, a choroby każdy odgrywa na własną odpowiedzialność. Nie potrzeba do tego sytemu, a wymyślony wcześniej przez pewną osobę, który miał polegać na losowaniu między rakiem a rakiem jakoś niezbyt przypadł do gustu.
Cieszy mnie tych rozmiarów zainteresowanie tematem. Dziękuję za głosy poparcia, dziękuję za głosy krytyki; największe podziękowania kieruję do Eryka, bo to o czym napisał ma tutaj największe znaczenie. 
Czas jednak odnieść się do rzeczy o których część z was tutaj napisała. 
(27.05.2016 19:09)Doktor napisał(a): [ -> ]1 komu będzie się chciało latać po całej mapie i zmieniać liście i inne farmazony
 Może nie jestem alfą i omegą, jeśli chodzi o minecrafta, bo hapel to mój pierwszy kontakt z tą grą; ale nie wydaje mi się, by drobne zmiany w texturepack'u, równały się z usuwaniem starych i wstawianiem nowych bloków liści na całej mapie.
(27.05.2016 19:09)Doktor napisał(a): [ -> ]2 będzie to kolidowało z waznymi wydarzeniami ooc, na przyklad walentynki i inne swięta z zabobonów, które wchodzą w ic w danym dniu
 Nie wiem czy czytasz o tym, jakie zmiany wprowadza administracja; ale nowy system czasu na haplu właśnie sprawia, że święta, które wypadają OOC, nie będą się odbywać jednocześnie IC.
(27.05.2016 19:09)Doktor napisał(a): [ -> ]Z tymi chorobami trzeba by było się namyśleć i zrobić to porządnie, bo w innym wypadu w Hogwarcie będzie na raz więcej choróbstwa, niż w medycznej encyklopedii
 Tak, jestem zdania, że przydałoby się zrobić to porządnie; tylko nie rozumiem, dlaczego wyobrażasz sobie, że ten system, który zaproponowałem miałby mieć od razu efekty powstania epidemii. Skoro system miałby urealnić rozgrywkę, to sam w sobie powinien być urealniony.

(27.05.2016 23:21)NeverMore napisał(a): [ -> ]tldr;

 To bardzo źle.
(27.05.2016 23:21)NeverMore napisał(a): [ -> ]A może coraz bardziej urozmaicać system RP, w końcu skupimy sie na jego uproszczeniu :3? 
 Może to i lepiej, skoro nawet doświadczeni gracze za grosz mają realną rozgrywkę i nie trzymają się zasad RP?

(27.05.2016 23:21)NeverMore napisał(a): [ -> ]Bo w sumie pory roku niewiele wniosą...
 Może wniosą, może nie wniosą; a może gracze przestaną biegać w podkoszulkach w środku zimy.

(27.05.2016 23:21)NeverMore napisał(a): [ -> ]...a choroby każdy odgrywa na własną odpowiedzialność.
 Problem w tym, że nikt tego nie robi (i oczywiście nie śmiem ciebie podpinać do tej grupy; akcja odgrywana wspólnie z tobą w Mungu, narodziła w moim biednym serduszku nadzieję na lepsze jutro)

(27.05.2016 23:21)NeverMore napisał(a): [ -> ]...a wymyślony wcześniej przez pewną osobę, który miał polegać na losowaniu między rakiem a rakiem jakoś niezbyt przypadł do gustu.
 Tak, dlatego napisałem w propozycji o większym, bądź mniejszym prawdopodobieństwie zachorowań na daną chorobę. Nie widzę problemu, by sprawdzić statystyki zachorowań na dane choroby w Anglii, dostosować je  do liczby postaci żyjących na haplu i obliczyć prawdopodobieństwo w procentach. Zawsze można popracować nad tym, by choroby śmiertelne nie miały prawa bytu w systemie, by nie zmuszać graczy do uśmiercania ich postaci.

Deleted

System chorób jest w tworzeniu, już niebawem będzie można zobaczyć pierwsze efekty pracy techników, co do pór roku - będziemy próbowali sprawnie operować otoczeniem, tak aby upodabniać je do aktualnego stanu przyrody.

Zamykam, przenoszę.