Witaj!

[System] Artefakty, Przedmioty, Różdżkarstwo i Runy
Woolf
Gość z kawiarni




Posty: 569
Tematy: 15
Gru 2014
244
Hufflepuff
#1
[Obrazek: kjjifVhTBU0vXYhrELkDu8fo8m-0FylxrCUWJjEH...1p2A3e6cYL]

Artefakty, Przedmioty, Różdżkarstwo i Runy


Opiekunowie:
@Woolf 


---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*

SPIS TREŚCI:

1.Artefakty
a)Czym jest artefakt
b)Znane artefakty
c)Jak stworzyć artefakt


2.Przedmioty
a)Klasyfikacja magicznych przedmiotów
b)Przykłady przedmiotów magicznych
c)Sposób tworzenia
d)Ograniczenia


3.Różdżkarstwo
a)Podstawowy koncept różdżki
b)Drewno, rdzenie i ich właściwości
c)Zasada tworzenia różdżek


4.Runy
a)Spis run i ich znaczenie
b)użycie i zastosowanie



---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*




ARTEFAKTY
Czym jest artefakt
Artefakt - zazwyczaj cenny, trudny do pozyskania przedmiot o potężnych mocach magicznych. Zwykle dzieło obcej lub zaginionej cywilizacji na bardzo wysokim poziomie rozwoju, lecz obecnie stworzenie takiego artefaktu nie jest niemożliwe, wiąże się to jednak z wielkim poświęceniem. Artefaktem może być broń, talizman lub przedmiot codziennego użytku. 
Często jest chroniony przez bariery, klątwy, zaklęcia, a jego zdobycie jest z reguły 
obłożone dużym nakładem finansowym, czasowym i fizycznym.



Znane artefakty
Najpotężniejszymi i chyba najbardziej znanymi artefaktami są 3 insygnie śmierci.
>Kamień wskrzeszenia,
>Peleryna niewidka,
>Czarna różdżka
Artefaktem dla którego trzeba najwięcej poświęcić
Każdy uczeń Hogwartu mógł i na pewno spotkał się z jednym z najpotężniejszych
artefaktów, jakim jest;
>Tiara przydziału.
Ważnymi dla Hogwartu była nie tylko Tiara, lecz także 4 relikty założycieli, które jak tiara
oznaczone są mianem artefaktu.
>Miecz Godryka Gryffindora
>Medalion Salazara Slytherina
>Puchar Helgi Hufflepuff
>Diadem Roweny Ravenclaw
Artefaktem może być też nazwany potężny przedmiot magiczny, którego trudność przekracza możliwości zwykłego czarodzieja. Takim przedmiotem jest;
>Zmieniacz czasu,
>kamień filozoficzny
Ostatnim typem artefaktu jest przedmiot, który do wytworzenia potrzebuje więcej niż 3 osób i sporej ilości pracy. Nie lada wyczyn stworzyć taki, a Ci, którzy już to zrobili na pewno zostaną zapisani w wielkich księgach i spisach. Takim przedmiotem była
>Mapa Huncwotów.


Jak stworzyć artefakt
Tworzenie artefaktu dzieli się na kilka etapów.
W rzeczy samej stworzenie artefaktu jest dość proste, jeżeli weźmiemy pod lupę jedynie teorię.
Praktyka właśnie robi tworzenie artefaktu jedną z najtrudniejszych magicznych sztuk.
Skrócona wersja wygląda następująco;
Czarodziej wybiera sobie przedmiot, który ma się stać artefaktem- są też przypadki, gdzie taki może powstać samowolnie, ale taki zdarza się bardzo rzadko,następnie musi się odbyć rytuał. Do takiego zazwyczaj trzeba najwięcej poświęcić np. część ciała, coś co czarodziej uznaje za najcenniejsze. Innym sposobem jest proste zaklinanie przedmiotu, aby ten pozyskał magiczne właściwości. 
Takie artefakty nie są zbyt potężne, ale też posiadają swoje unikatowe właściwości (patrz mapa huncwotów)
Przedmiot po zaklęciu pod żadnym pozorem nie może zostać narażony na dalsze oddziaływanie magii, gdyż zwiększa to ryzyko zniszczenia uroku i tym samym konieczność pozbycia się przedmiotu.


---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*



Przedmioty Magiczne


Klasyfikacja magicznych przedmiotów;
Magiczne przedmioty z natury chciałoby się podzielić na takie, które są użyteczne i
te trochę mniej, jednak nasz podział wygląda nieco inaczej.
Jako iż przedmiotem magicznym może stać się każda rzecz, dzielimy je
na trudność takiego zaklinania lub wytworzenia.
W podobny sposób też się je wycenia, np. samokurczące klucze, które są bardzo proste w użyciu
i nie wymagają obszernej wiedzy magicznej do wytworzenia.
Z drugiej strony są też przedmioty typu sztylet oszustów, do którego wytworzenia trzeba
poświęcić nawet do kilku tygodni, chociaż nadal jest to rzeczą wykonalną.
Na samym szczycie drabinki mamy przedmioty, które są właściwościami podobne do artefaktów,
jednak nie spełniają wszystkich wymogów, lub po prostu postanowiliśmy je znieść kategorię niżej
aby były bardziej dostępne i znane serwerowemu światu.
Takimi przedmiotami są; lewitujący kapelusz, szafka zniknięć, animus
Czyli wszystko, co znajduje się pod kategorią “unikatowe” w spisie przedmiotów magicznych.



Sposób Tworzenia
Magiczne przedmioty wytwarza się podobnie jak artefakty, w końcu to prawie ta sama
dziedzina magii. Jest jednak jedna różnica, do takich przedmiotów potrzeba o wiele mniej
mocy magicznej i poświęcenia, to czyni je bardziej popularnymi i dostępnymi na rynku.
Dla tych co nie czytali punktu wyżej wspomnę;
Przedmiot magiczny można stworzyć przez zaklęcie w nim uroku np. na latanie.
Możliwe jest też stworzenie magicznego przedmiotu od zera. W tym przypadku potrzebne są
odpowiednie składniki i proces przygotowania aby przedmiot pozyskał właściwości magiczne.
Jednak jeżeli tworzysz własnoręcznie takowy przedmiot musisz uważać, albowiem po zakończeniu
procesu twórczego przedmiot absolutnie nie może być narażony na jakiekolwiek oddziaływanie magiczne, gdyż może skutkować to niepożądanym efektem lub zniszczeniem danego obiektu.



Ograniczenia
Czymś trzeba ograniczyć sam zakres przedmiotów opisywanych jako magicznych.
Oczywiście pod jakimś względem przedmiot magiczny obejmuje też artefakty, jednak dla
ułatwienia nam zadania podzieliliśmy je na dwie kategorie.
Jak więc odróżnić artefakt od potężnego przedmiotu magicznego?
Kiedy ktoś powie, że jest to samo, ma w połowie rację, jednak nie do końca.
Artefakt jest o wiele trudniejszy do wytworzenia, ma też większe ograniczenia i zasady dotyczące
jego użytkowania. Przedmiot magiczny jest o wiele bardziej przyjazny dla graczy i pozwala
 na kreatywność w stosunku do jego tworzenia.
Innym wyznacznikiem może być ilość danych obiektów. Jeżeli porównamy taką szafkę zniknięć, 
gdzie chodziły one zazwyczaj w parach, od razu możemy stwierdzić, że kwalifikuje się do tej niższej kategorii. 
Dlaczego więc Zmieniacze czasu nie są tu przydzielone?
Bardzo dobre pytanie- zmieniacz czasu ingeruje za bardzo w rozgrywkę i mimo tego, że było ich kilka, to zostały wyniszczone, a te egzemplarze, które jeszcze się uchowały są pod ścisłą ochroną i prawie niemożliwe jest uzyskanie takowego.


---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*


Różdżkarstwo


Podstawowy koncept różdżki
Różdżka w największym możliwym skróceniu jest przewodnikiem magii.
Jednak różdżka jest o wiele więcej niż samym przewodnikiem. Dla czarodzieja powinna być mentorem i kompanem. To dzięki niej młodzi czarodzieje uczą się sztuki magii i panowania nad nią, więc jest też naszym nauczycielem.
Wedle różdżkarzy nie powinno się o niej myśleć jako o narzędziu czy po prostu kawałku patyka.
Różdżki mają swoje “dusze” i osobowości, które je kształtują. Często mówi się, że różdżka jest kapryśna i nie zawsze słucha się czarodzieja, to właśnie jeden z czynników,
dlaczego w taki sposób o nich się mówi w gronie różdżkarzy.

Drewno, rdzenie i ich właściwości
szczegółowy opis drewna i rdzeni różdżek znajduje się pod linkiem niżej.
Post jest uznany za oficjalny z dniem opublikowania tego tematu, zostaje przeniesiony do działu “Spisy Fabularne”
Jednakże to nie wszystko!
Na dniach wątek zostanie edytowany, wraz z tym dojdzie kilka nowych rzeczy, których
znaczna większość pewnie się nie domyślała, inne, które zostały wypomniane i te, które już były, jednak zostanie nieco zmieniony ich opis.


Różdżkarstwo- co z czym się je
Tworzenie różdżek naprzeciw przekonań zwykłych czarodziei nie jest takie proste.
Proces jest bardzo długi i niekiedy skomplikowany przez co często wychodzą “buble”,
które mogą w późniejszym czasie zagrozić nawet życiu czarodzieja, dlatego każde niepowodzenie jest traktowane jako porażka przy kreowaniu różdżek.
Dokładny “przepis” na tworzenie różdżki jest obrany tajemnicą przez zrzeszenie różdżkarzy z całego świata, Ci, którzy czytali podręczniki mogą ich dobrze kojarzyć pod nazwą “Sekretis”.
Sekretis jest także nazwą klątwy, która ciąży nad każdym aspirującym i starszym różdżkarzem.
Klątwa została utworzona oczywiście aby nikt inny spoza kręgu nie mógł tworzyć różdżek,
a sam proces był pod ścisłą ochroną, gdyż zawiera cenne informacje, które za wszelką cenę nie mogą się dostać w nieodpowiedzialne ręce



---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*

Runy


Spis i znaczenie run
Runy od powstania pierwszych systemów piśmienniczych miały swoje małe znaczenie, które odgrywały zza kulis. Użyte w odpowiedni sposób runy mogą stać się najlepszym przyjacielem czarodzieja, lub najgorszym wrogiem jeżeli zabiera się do nich nowicjusz o nikłej wiedzy na temat ich znaczenia i właściwości.
Magia runiczna na serwerze do tego czasu nie była określona w odpowiedni sposób, dlatego używana była 
jak coś potężnego i niepokonanego, albo po prostu zapomniana.
Wprowadzając następujący system mamy nadzieję unormować sytuację związaną z runami i jej nadużywaniu lub brakiem.

Znane i najbardziej popularne runy można podzielić w następujący sposób;
Aett Freyra; Fehu, Uruz, Thurisaz, Ansuz, Raido, Kenaz, Gebo, Wunjo
Aett Hel; Hagalaz, Naudiz, Isa, Jera, Pedro, Eiwaz, Algiz, Sowelo
Aett Tyra; Tiwaz, Berkana, Ehwaz, Mannaz, Laukaz, Ingwaz, Dagaz (o), Othala (d)
[Obrazek: 4EGqV7R.jpg]

Każda runa ma przypisane oddzielne, czasami podobne znaczenie i niżej, w spoilerze będzie 
przedstawiona każda z nich, wraz z krótkim opisem.



Użycie i zastosowanie
Runy używa się często w szpitalach, lecznicach i innych tego typu miejscach, gdzie przebywają chorzy i zmęczeni życiem ludzie. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich run w strategicznych miejscach można poprawić ogólną atmosferę, przyśpieszyć leczenie, a nawet zmienić nastawienie lub przyczynić się do tej zmiany.
Niekiedy można też spotkać się z przedmiotem, na którym wyrytych jest kilka run.
W taki sposób można zabezpieczyć przedmiot przed czujnym wzrokiem złodziejaszków, gdyż mogą sprawić, że ten będzie 
po prostu mniej zainteresowany w dany przedmiot. W innych przypadkach mogą zwiększyć wytrzymałość, 
czy też magiczne właściwości przedmiotu.
Zapomnianą została praktyka runizacji barier, można już tylko przeczytać o niej w najstarszych z ksiąg o barierach i runach. Długo przed samym Merlinem praktykowano “wpisywanie” run w bariery,
Tym sposobem niekiedy stawały się silniejsze, innym razem zyskiwały właściwości, które można otrzymać przy rzuceniu kilku lub nawet kilkunastu zaklęć. W zależności od mocy zakładającego takie bariery mogły przetrwać o wiele dłużej, nawet do kilkuset lat po śmierci założyciela.


Więcej o runach

---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*---*


****
W sprawie Insygni śmierci i horkruksów należy pisać do opiekuna CM- Veqera,
Jeżeli chodzi o kamienie filozoficzne- zajmuje się tym Modno
***
Dokładny system różdżkarstwa będzie podawany jedynie MISTRZOWI w tej dziedzinie.
Każda osoba chcąca zostać uczniem musi napisać prośbę w panelu zgód.
**
O każdym nałożeniu run należy powiadomić jednego z opiekunów.
*
Opiekun zastrzega sobie prawo do odebrania zezwolenia w każdej chwili, jeżeli gracz; 
>złamie regulamin,
>będzie nieobecny przez dłużej niż miesiąc,
>w nieodpowiedni sposób odgrywa nadany mu przywilej itp.
W rzeczy samej, nic nie jest złem
ani dobrem samo przez się, tylko myśl nasza czyni to i owo takim.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten temat 1 gości



Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Theme by XSTYLED modified by Hapel Dev Team © 2015-2024.