Witaj!

Moralność, rozpoznawalność i sława
Hapel
Administrator RP



Administrator RP

Posty: 38
Tematy: 21
Gru 2019

#1
SYSTEM MORALNOŚCI, ROZPOZNAWALNOŚCI I SŁAWY.

DROBNA UWAGA:
System moralności nie funkcjonuje jako perfekcyjny opis czyjejkolwiek postaci. Służyć ma jedynie jako pomocny wskaźnik, dostosowany do realiów Haplowych. Dosłowna interpretacja mija się z jego celem, ponieważ każdy kieruje się innymi wartościami, a ostatecznie ma to tylko delikatnie wesprzeć rozgrywkę oraz graczy podczas odgrywania swoich różnych kreacji. Decyzja odnośnie dopasowania stopnia przypada ostatecznie graczom, jednakże trzeba pamiętać, aby rzeczywiście odgrywać to, co sobie obraliśmy, szczególnie w przypadkach skrajności!
Dziękuję za uwagę i życzę miłej lektury.

MORALNOŚĆ:
SŁOWNICZEK:
DYNAMICZNY: Możliwe do ustawienia przez każdego gracza, do dowolnej zmiany.
BAZOWY/DYNAMICZNY: Bazowa wartość w systemie, możliwa do zmiany.
ZGODA/DYNAMICZNY: Możliwe do uzyskania jedynie przez zgodę u opiekuna. Mimo tego ten poziom moralności można jeszcze zmienić przy odpowiednich argumentach.
ZGODA/STAŁY: Możliwe do uzyskania jedynie przez zgodę u opiekuna. Postać pozostaje przy takiej moralności już na zawsze.


Na początku każda nowa postać ustawia swoją wartość przy pomocy komendy /moralnosc ustaw, od -2 do +2. Każdy ma wolną rękę, aby w tym zakresie stopniowo zmieniać tę liczbę, jednakże czas przed każdą zmianą wynosi dwa tygodnie OOC, a dokonuje się tego komendą /moralnosc + /moralnosc -. Wszystkie komendy potrzebne do tej zmiany również znajdują się pod /moralnosc.


STOPIEŃ 4: BOHATER (ZGODA/STAŁY)
Absurdalny wymiar dobra, zdaje się nawet, że nie jest możliwym, aby takie jednostki istniały, jednakże są wśród nas. Osoby o czystej duszy, często również proste, acz szlachetne w głębi serca. Poszukują możliwie najlepszych, lub zwyczajnie korzystnych rozwiązań z myślą o innych. Mogą cierpieć przez swoją dobroć, głównie ze względu na to, że zwykle przekładają dobrobyt innych ponad swój. Skłonni są przez to do wielkich poświęceń, szczególnie w wyjątkowych sytuacjach. Ich podróż w tym niemożliwym do osiągnięcia celu często kształci u nich silną wolę, nawet niemożliwą do przełamania.
CECHY:
  • Posiadają naturalny talent do wyczarowania Patronusa.
  • Zdaje się, że ich aura wzbudza zaufanie, nie tylko wśród ludzi, ale przykładowo nawet różnych stworzeń.
  • Są w stanie poświęcić się za najbliższą osobę, oddając za nią życie. 
  • Mają czysty, niemożliwy do przełamania przez Czarną Magię umysł.
  • Nie mogą otrzymać zgody na zabicie bądź uszkodzenie czyjejś postaci.
  • Nie mogą mieć żadnej styczności z Czarną Magią.
STOPIEŃ 3: DOBROĆ (ZGODA/DYNAMICZNY)
Osoby kojarzone z dobrych czynów, częściej kierowane myślą o dobru powszechnym, chociaż dalej z myślą o każdym poszczególnym człowieku. Wyjątkowo porządni czarodzieje, którzy często swoje już przeszli i wybrali ścieżkę czynienia dobra. Mimo ich różnego usposobienia często po prostu swoją długotrwałą pracą udowadniają, że pragną kierować się jedynie właściwymi wartościami. Woleliby poświęcić nawet siebie byle mogliby pomóc, szczególnie dla tych, którzy są dla nich ważni. Nie są czyści pod każdym względem, posiadają swoje mniejsze, czy większe wady, jednakże nie są w stanie nawet kogoś skrzywdzić, jeśli jest to kompletnie niepotrzebne. Jedynie bardzo silne uczucia są w stanie zmusić ostatecznie do popełnienia okropnego czynu, nawet potrzeba ratunku ukochanych sobie bliskich. Byłaby to jednak niewyobrażalnie wielka tragedia. Niektórzy właśnie przez takie wydarzenia staczają się na złą ścieżkę, jednakże jest to również rzadki przypadek, zwykle spowodowany przez wiele nazbyt silnych czynników.
CECHY:
  • Posiadają naturalny talent do wyczarowania Patronusa.
  • Zdaje się, że ich aura wzbudza zaufanie, nie tylko wśród ludzi, ale przykładowo nawet różnych stworzeń.
  • Ich umysły są czyste. Jest im łatwiej oprzeć się wpływom kontrolującym, szczególnie Czarnej Magii.
  • Mogą zabić bądź skrzywdzić jakąś postać tylko przy naprawdę solidnych powodach. W ostateczności.
    Nie są w stanie na tym etapie nabyć zgody na Czarną Magię(jeśli posiadały ją wcześniej, nadal ją mają).

STOPIEŃ 2: UCZYNNOŚĆ (DYNAMICZNY)
Charakteryzowani szczerą chęcią niesienia pomocy światu. Nie uda się to w każdym przypadku, przecież nie wszyscy ludzie zostali urodzeni bohaterami, jednakże w wielu przypadkach są to starania popychane przez najzwyklejszą w świecie uczynność na rzecz innych. Próbują działać zwykle w dobrej wierze, jednakże nie zawsze się to uda. Czasami otoczenie wymaga od nas podjęcia decyzji, gdzie wybrać można jedynie zło, niezależnie od jego rozmiaru.
CECHY:
  • Posiadają naturalny talent do wyczarowania Patronusa.
  • Zdaje się, że ich aura wzbudza zaufanie, nie tylko wśród ludzi, ale przykładowo nawet różnych stworzeń.
  • Bardzo trudno jest im posunąć się do okropnych czynów.
STOPIEŃ 1: PORZĄDEK (DYNAMICZNY)
Osoby najzwyczajniej w świecie porządne. Nie czyniły samego dobra, jednakże starają się czynić właściwie, mimo tego, że nie zawsze jest to dla nich korzystne. Możliwe, że to przez współczucie, albo zwyczajne zalążki altruizmu. Być może kiedyś doświadczyli cierpienia, a teraz chcą pomóc komuś w jego ulżeniu.  Czasami jednak chodzi jedynie o poczucie moralnego uniesienia, czy też zatarcie innych drobnych grzeszków.
CECHY:
  • Łatwiej opanowują zaklęcie Patronusa ze względu na więcej pozytywnych doświadczeń.
  • Jest im o wiele trudniej skrzywdzić kogoś innego, zgoda na zabicie, bądź skrzywdzenie drugiej postaci jest trudniejsza do nabycia.
STOPIEŃ 0: OBOJĘTNOŚĆ (BAZOWY/DYNAMICZNY)
Jednostka moralnie obojętna, czyniła w życiu równie tyle dobra, co zła. Możliwe nawet, że nigdy nie zastanawiała się, jak siebie samą osądzić. Głównie kierowana swoim otoczeniem oraz stawianymi przed nią decyzjami, jednak ciężko przewidzieć, którą dokładnie drogę obierze. Można rzec nawet, że poszukują nieświadomie swego rodzaju balansu.

CECHY:
  • Są jeszcze w stanie wyczarować Patronusa.
  • Mogą porywać inne postacie, maksymalnie na czas 3 dni OOC.
STOPIEŃ -1: ZAGUBIENIE (DYNAMICZNY)
Każdy w życiu mógł zboczyć na złą ścieżkę. Nawet wypada powiedzieć, że taka osóbka zagubiła się w swych czynach. Ogólnie można stwierdzić, że doprowadziły częściej do szkody, niż pożytku. Do takich osób można zaliczyć nawet te o ciężkiej przeszłości, które nie odnalazły jeszcze właściwej drogi. Innymi jednak zwykle mogą kierować zwykłe ambicje, którymi zazwyczaj świadomie wyrządzają innym krzywdę. Stąd już jednak można ruszyć drogą, z której znacznie ciężej jest powrócić.
CECHY:
  • Są jeszcze w stanie wyczarować Patronusa.
  • O wiele łatwiej przychodzi im krzywdzenie innych. Zdolni są nawet do przełamania się w kierunku o wiele gorszych czynów, nawet do morderstwa.
  • Nie są w stanie powrócić do życia jako duch, ponieważ nie czują więzi z ludźmi.
STOPIEŃ -2: UDRĘCZENIE (DYNAMICZNY)
Od tego momentu nie mówimy już jedynie o lekkich przewinieniach. Tutaj zaczyna się zniszczenie, rujnowanie ludzkich żyć dla własnych pobudek. W zasadzie siedlisko dla dojrzewających sadystów, psychopatów oraz przyszłych potworów w ludzkiej skórze. Liczy się dla tych osób jedynie ich własny cel, zdarzyć może się, że zostaną zmuszeni do naprawdę okropnych czynów.
CECHY:
  • Nie są w stanie wyczarować Patronusa.
  • O wiele łatwiej przychodzi im krzywdzenie innych, a nawet pozbawianie życia.
  • Droga do podstaw Czarnej Magii stoi przed takimi osobami otworem.
  • Mogą porywać inne postacie, maksymalnie na czas tygodnia OOC. [Tylko i wyłącznie posiadając solidne powody IC, zaakceptowane przez Administrację.]
  • Nie są w stanie powrócić do życia jako duch, ponieważ nie czują więzi z ludźmi.
STOPIEŃ -3: UPADEK (ZGODA/DYNAMICZNY)
Miejsce jak się zdaje bez powrotu. Odtąd już można mówić o kimś jako o osobie do szpiku kości przesiąkniętej złem. Pociągnięci w dół przez okropne czyny jakich dokonali. Nie mówi się tu już o amatorach, czy dzieciach, które zeszły na złą ścieżkę. To najzwyklejsi złoczyńcy, którzy czynili wszystko świadomie i z premedytacją, a czasami nawet przyjemnością. Zdolni są do dobrych czynów jedynie w przypadkach bardzo silnych uczuć, takich jak miłość, a i tak przyświeca im wtedy własna korzyść. Z tej drogi można jeszcze powrócić, jednakże byłby to proces bardzo trudny, a powody musiałaby porządnie zaleczyć skrzywdzony umysł takiej osoby.
CECHY:
  • Patronus zablokowany.
  • Posiadają zgodę na trwałe uszkodzenia każdego.
  • Porwania do maksymalnie dwóch tygodni. [Tylko i wyłącznie posiadając solidne powody IC, zaakceptowane przez Administrację.]
  • Mogą wykonywać ataki na takie lokacje serwerowe jak Hogwart/MM, czy Gringott.
  • Nie powinny mieć problemu ze sztuką Czarnej Magii.
  • Nie są w stanie powrócić do życia jako duch, ponieważ nie czują więzi z ludźmi.
STOPIEŃ -4: POTWÓR (ZGODA/STAŁY)
Mówi się, że prawdziwe zło nie istnieje, a jednak ta mała grupka osób może być jego przedstawieniem w pełnej okazałości. One nigdy nie wrócą już na dobrą ścieżkę, a co w tym najgorsze, nawet nie będą tego chcieli. Ludobójcy i wprawieni czarnoksiężnicy bawiący się ludzkim życiem, a nawet wykorzystujący je we własnych celach. Niektórzy stali się tacy po prostu przez swoją żądze, inni zostali doprowadzeni do tego przez swoje otoczenie; jednakże żadne z nich nie stanie się już na powrót  dobre.  Ich umysły oraz dusze są skrzywione, bywa nawet, że przez to ciało również zaczyna się deformować. Ciężko jednak stwierdzić, czy to przez praktyki zakazanej magii, czy przez liczne okrucieństwa, których się dopuścili. Nie zmienia to jednak niczego, ponieważ takie osoby nie są w stanie nawet już udawać dobroci.
CECHY:
  • Patronus zablokowany.
  • Powinny mieć styczność z Czarną Magią. Zgoda na jej praktykę, albo jej odłamów jest łatwiejsza do nabycia.
  • Potrafią rzucać sporadycznie zaklęcia niewybaczalne.
  • Każdy posiada zgodę na ich CK, jednakże w obronie sami mogą dokonać na kimś CK.
  • Posiadają zgodę na trwałe uszkodzenia każdego.
  • Porwania do miesiąca OOC.
  • Mogą wykonywać ataki na takie lokacje serwerowe jak Hogwart/MM, czy Gringott.
  • Nie są w stanie powrócić do życia jako duch, ponieważ nie czują więzi z ludźmi.
SŁAWA:
Sława jest przypisywana na podstawie systemu moralności, ponieważ pewne skrajności w nim opisane uniemożliwiają uczynienie pewnych rzeczy, niezależnie od tego, czy jest to dobro, czy zło.
DOBRA: od 4 moralności
NEUTRALNA: od -3 do 3 moralności
ZŁA: od -4 moralności
Stąd właśnie mogą wynikać różne kontrowersje, kiedy przykładowo osoba o dobrej sławie nie jest zapraszana na jakieś wydarzenie.


ROZPOZNAWALNOŚĆ:
Wspólnie doszliśmy do wniosku, że system reputacji można również zastąpić rozpoznawalnością, która właśnie na tym się opiera, a nie na renomie pozytywnej, czy negatywnej. Skupiliśmy się na tym, aby moc przypisać dane postacie do pewnych stopni, które mniej więcej powinny odzwierciedlać ich rozpoznawalność.

STOPIEŃ: 3
Wybitne jednostki, które nie tyle, co wsławiły się w samym kraju, nawet można rzec, że zapisały się do jego historii. Sławne na tyle, że ciężko znaleźć w społeczeństwie osobę, która nigdy nie słyszała o tej personie. Bardzo wpływowi i to na całkiem dużą skalę.
  • Ich większe działania mogą być opisywane nawet w wątkach na zasadzie niezależnych gazet, czy artykułów. Wiadomości o nich, a szczególnie wywiady mogą wywoływać wzburzenie, a nawet potencjalne zwiększenie sprzedaży takiego czasopisma.
  • Kontrowersje, które są z nimi związane doprowadzają do różnego rodzaju poruszeń.
  • Postacie o sławie dobrej, czy też neutralnej powinny mieć wstęp na każde możliwe wydarzenie serwerowe, które jest na większą skalę. Inaczej może się to odbić kontrowersją, przykładowo w artykule.
STOPIEŃ: 2
Znane persony, które bardzo trudno pominąć. Zaistniały już w Wielkiej Brytanii i to zwykle nie tylko jeden raz. Na tą grupę można złożyć Ministrów Magii, wysławionych artystów oraz działaczy w różnym zakresie; nawet naukowym.
  • Ich większe działania mogą być opisywane nawet w wątkach na zasadzie niezależnych gazet, czy artykułów. Wiadomości o nich, a szczególnie wywiady mogą wywoływać wzburzenie, a nawet potencjalne zwiększenie sprzedaży takiego czasopisma.
STOPIEŃ: 1
Drobni działacze, kojarzeni ze swojej pracy na nieco szerszą skalę. Zwykle jednak znani przez pewne grupy docelowe. Zależnie od sfer, w których się obracają. Potrafią jednak zwrócić na siebie większą uwagę, bez względu na sposób, jakim to uczynią.
Pomysłodawca oraz wykonanie - @Archer223
Hachi
Szczęśliwa ósemka




Posty: 247
Tematy: 30
Paż 2015
396
Slytherin
#2
Aktualizacja w cechach moralności na poziomie -2 oraz -3.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten temat 1 gości



Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Theme by XSTYLED modified by Hapel Dev Team © 2015-2024.