Witaj!

6. Dodatkowe informacje ze świata IC i OOC
Danon
Puchon




Posty: 278
Tematy: 30
Lut 2019
407
Hufflepuff
#1
Inne informacje dotyczące IC oraz OOC związane z serwerem

Spis treści:
1. Czas
2. Ekwipunek
3. Cofanie Akcji
4. Hapel Points (HPP)
5. Tworzenie nowej postaci
6. Stworzenia i konta tymczasowe
7. Dodatkowy slot
8. Archiwizacja i przekazanie konta
9. Dearchiwizacja
10. Uszkodzenia trwałe i CK
11. Życie w Hogwarcie
12. Głód
13. Jestem już dorosły
Użyj ctrl+f, aby szybko się przenieść do interesującego cię działu.

1. Czas na serwerze
Wyobraź sobie czas w którym znajdujesz się teraz, kiedy to czytasz. Jaka jest sytuacja polityczna na świecie, jakie wynalazki odkryto, jakiej muzyki się słucha. Teraz cały ten czas otocz ogromną, zaczarowaną bańką. Sprawia ona, że ten czas (mimo że przemija szybciej), nie zmienia się w tak przerażającym tempie jak za Twoim oknem. Na Haplu rozpoznajemy dwa typy czasu. Czas IC oraz czas OOC. Czas OOC to ten, który panuje w rzeczywistości. Korzysta się z niego jako odpowiednika dla systemów, dla informowania ludzi o tym, kiedy odbywa się jakieś wydarzenie czy odbywa się lekcja. Wszystko po to, abyś Ty jako gracz mógł się zorientować, co się dzieje i kiedy. Drugim czasem jest czas IC, który jest dosyć dziwny i specyficzny. Dlaczego? Ponieważ nie jest równomierny tak jak czas OOC. Czas IC został stworzony tak, by gracze nie musieli grać rzeczywistych siedmiu lat nim ukończymy Hogwart. Powoduje to, że nasze postacie szybciej się starzeją. Łatwo jest sobie wyobrazić, że czas OOC to ten, w którym żyjesz Ty jako gracz, a czas IC to ten, w którym żyje Twoja postać. Dla łatwiejszego zorientowania się w czasie IC, na discordzie Hapel IC znajduje się odpowiedni kanał, w którym znajduje się cały czas aktualizowana tabela z podziałem roku na miesiące. Jako wyznacznik dla całego świata IC jest rok szkolny. Jeden rok szkolny IC trwa około 3 miesiące OOC (1 tydzień OOC = 1 miesiąc IC). Postacie dzieci dorastają w sposób opisany wątku dotyczącym postaci dzieci [kliknij tutaj]. Postacie uczniów dorastają od 11 roku życia (początek 1 rok szkolny) do 18 roku życia (kończenie 3 roku szkolnego).

Etapy szkolne podzielono w następujący sposób:
Klasa 1 OOC - zawiera w sobie pierwszą, drugą oraz trzecią klasę IC. W tej klasie zaczynamy swoją przygodę w Hogwarcie. Trwa trzy miesiące.
Klasa 2 OOC - zawiera w sobie czwartą i piątą klasę IC. Trwa trzy miesiące.
Klasa 3 OOC - zawiera w sobie szóstą i siódmą klasę IC.Trwa trzy miesiące.

Postacie dorosłe starzeją się o 2 lata wraz ze zmieniającym się rokiem szkolnym (czyli na początku roku szkolnego dana osoba ma 50 lat, a po zakończeniu roku szkolnego - 52). Może to się wydawać dosyć trudne w teorii, lecz w praktyce jest raczej łatwe do załapania.

[Obrazek: EtpUyd7.png]

Sam czas działa na zasadzie pewnej umowności. Im dłużej będziesz grać, tym łatwiejsza będzie dla Ciebie zasada działania czasu.

2. Ekwipunek
Na serwerze od czasu do czasu pojawia się komunikat o tym, że aby użyć jakiegoś przedmiotu w akcji, potrzebujemy go mieć w ekwipunku. Tym samym - jeśli mamy coś przy sobie w ekwipunku, to mamy to IC. Jednak warto pamiętać, że działa to w granicach rozsądku, ponieważ zdarzyć się może, że ktoś będzie mieć kilka bloków np. żelaza. Nie da się tego nosić IC, więc nie można uznać tego jako część wyposażenia. Wszystko w granicach rozsądku. Jednak aby użyć na przykład różdżki, potrzebujemy ją mieć przy sobie. Jeśli ktoś nam ją zabierze w czasie gry, to musimy ją odzyskać poprzez grę. Tworzyć przedmioty (rzeczy, eliksiry i tak dalej) może moderacja (wystarczy się zgłosić do kogokolwiek), a niektóre możemy zrobić własnoręcznie za pomocą komendy /przedmiot.

3. Cofanie akcji
Cofanie akcji powinno być ograniczone do minimum w celu ograniczenia terminatorzenia oraz tworzenia nagłych dziur w fabule. Małe przejęzyczenia, problemy z kojarzeniem, czy niewielkie błędy merytoryczne zdarzają się każdemu. Nie jesteśmy maszynami, aby wszystko pamiętać. Gdy pomylisz się w jakiejś akcji, która bezpośrednio nie wpływa aż tak na świat, możesz cofnąć to, co powiedziałeś lub zrobiłeś za zgodą osób biorących udział w akcji (do 4 osób). Jednak gdy jest to sytuacja mająca charakter bardziej globalny, np. pojedynek z kimś, to często akcje cofania są wręcz niedopuszczalne. Gdy rzucisz zaklęcie, którego właściwie nie umiesz lub nie znasz, to cofnięcie akcji po nagłym braku możliwości rzucenia/zrobienia tego jest wręcz karygodne. Trzeba pilnować siebie oraz przeciwnika.

4. Hapel Points (HPP)
HPP, czyli Hapel Points. Zdobywa się je przez odgrywanie akcji na serwerze. Przy pierwszej postaci nie jest możliwym, aby ich użyć. Jednak w przypadku chęci stworzenia następnej, za odpowiednią liczbę HPP możemy wykupić dodatkowe cechy, które znaleźć możemy [tutaj]. Nie wolno usuwać ich z karty postaci. Więcej informacji znaleźć można w systemie.

5. Tworzenie kolejnej postaci
Każdy gracz ma możliwość stworzenia maksymalnie 4 postaci z małym ale. Do puli slotów nie zaliczają się konta tymczasowe oraz stworzenia, o których wspomnę poniżej. Aby zrobić kolejną postać, wystarczy stworzyć kartę postaci dla niej, zachowując wszystkie wymagane elementy. Jeśli nie przekroczyliśmy limitu postaci oraz mamy wszystkie zgody (o ile są wymagane), nasza karta zostanie zaakceptowana. Tak samo jak w przypadku wcześniejszej postaci, wchodzimy na interesującym nas nicku, rejestrujemy go oraz prosimy o rangę.

6. Stworzenia i konta tymczasowe
Konto tymczasowe - jak sama nazwa wskazuje - nie jest stałą własnością gracza. Tworzone jest ono w określonych warunkach, np. do pomocy w narracji lub przy posiadaniu zgody na nie. Po zakończeniu danej akcji to konto jest banowane. Chcąc uzyskać je na stałe powinieneś napisać na panel ogólny. Takie konta nie liczą się do puli slotów.

Konto stworzenia - również nie zalicza się do nich. Aby grać stworzeniem, należy posiadać zgodę opiekuna magicznych stworzeń napisaną w panelu zgód. Po zaakceptowaniu jej trzeba wejść na serwer i stworzyć nowy nick. Na helpop wysyła się link do zgody, a moderator przypisze odpowiednią rangę do konta. Warto pamiętać, że na CK stworzeń zgoda nie jest potrzebna.

7. Dodatkowy slot
Masz już wykreowane 4 postaci, a jednak chcesz stworzyć kolejną. Co w takim razie? Jedną z opcji jest wykupienie kolejnego MK. Przy tworzeniu karty postaci dla nowego konta musisz zaznaczyć chęć zakupu dodatkowego slotu. Koszt to 20.000 HPP, które zostaje odjęte przy przydzieleniu rangi. Slot jest zakupiony na stałe.

8. Archiwizacja i przekazanie konta
Coś się kończy, coś zaczyna. Gdy już naprawdę znudzi Ci się postać, zabraknie Ci weny na jej prowadzenie lub będziesz wolał skupić się na innych postaciach, możesz zarchiwizować konto. Będąc na serwerze należy wpisać komendę /archiwizacja [powód]. Warto pamiętać, że powody głupie i błahe oraz nadużywanie tej komendy mogą zostać ukarane przez administrację miesięczną blokadą na tworzenie kont. Koszt archiwizacji to 250 HPP. Pisanie i wysyłanie listów z zarchiwizowanej postaci jest zabronione. Postać po prostu znika, nie możesz odgrywać na niej żadnych innych interakcji poprzez np. discorda.

Gdy masz osobę chętną do przejęcia postaci i faktycznie chcesz to zrobić, to istnieje taka możliwość. Aby przekazać komuś postać, musisz napisać na Panel Ogólny do opiekuna wiadomość o tym, że taki transfer będzie mieć miejsce. Koszt takiej opcji to 2000 HPP - po tysiąc na każdą ze stron. Jest możliwość, aby to jedna osoba zapłaciła całość. Z wysłaną wiadomością należy zgłosić się do któregokolwiek moderatora, aby ten zabrał określoną kwotę.

9. Dearchiwizacja
Z biegiem czasu żałujesz decyzji o archiwizacji konta? Zdarza się i tak, więc nic straconego! W Panelu Zgód możesz wysłać wiadomość do opiekuna ogólnego z prośbą o dearchiwizację postaci.

10. Uszkodzenia trwałe i CK
Do trwałych uszkodzeń dochodzi w momencie, kiedy jest dokonywana stała zmiana w/na ciele. Może to być utrata nogi, ręki, języka itp. Do trwałych uszkodzeń nie zalicza się złamań i innego tego typu kontuzji, gdyż są one do zregenerowania.

CK (Character Kill) to nic innego jak zabicie innego gracza, a dokładniej jego postaci.

W obu przypadkach należy mieć zgodę. W jaki sposób ją pozyskać? Jest kilka dróg, aby uzyskać zgodę na CK kogoś, którymi możesz się posłużyć:
- Panel
Napisanie wiadomości na Panel Ogólny. Zawrzeć w niej należy przede wszystkim dane postaci, którą chcemy zabić. Oprócz tego niezbędne są powody zabójstwa oraz krótki opis mordercy, aby podeprzeć swoją decyzję. Po wydanej zgodzie przez określony czas możesz spróbować dokonać zamachu na czyjeś życie.
- Bezpośrednia zgoda gracza
W czasie akcji, w której może dojść do uszkodzenia ciała lub zabójstwa, możesz zapytać, czy Twój oponent wyraża zgodę na CK. W przypadku udzielenia zgody w wyniku akcji, możesz dokonać na nim konkretnych działań, ALE on również może Ci się tym odpłacić. Zawsze to działa w dwie strony.
- Spontaniczna zgoda
Gdy gracz nie wyda zgody, a mimo wszystko uważasz, że w czasie akcji mogłoby dojść do uszkodzeń lub zabójstwa, możesz napisać na /helpop o zgodę moderacji na taki incydent. W tym wypadku należy z grubsza opisać obecną sytuację i dlaczego właściwie chcesz to zrobić.

W każdym z przypadków zgoda działa w dwie strony. Jeśli posiadasz zgodę na zabójstwo osoby X, to ona posiada ją również na Ciebie. Przed akcją zabójstwa jesteś zmuszony poinformować ofiarę o tej zgodzie, aby miała ona opcję obronić się przed tym.

Oprócz tego istnieją miejsca, w których nie musisz wyrażać zgody na CK. Samo przebywanie na tym terenie może wiązać się z tym, że jest ona wyrażona AUTOMATYCZNIE. Wchodząc na jeden z wymienionych terenów jesteśmy zobowiązani poinformować moderację o tym, co robimy - w końcu przebywamy tam IC. Zostanie wtedy odegrana stosowna narracja związana z tym miejscem. Nie można przebywać w tych miejscach bez informowania kogoś.

Lista miejsc zagrożonych:
Zakazany las - CK
3 piętro - CK
Departament Tajemnic (w przypadku złych zamiarów) - CK
Azkaban - CK
Komnata tajemnic - CK
Bank Gringotta - nieuprawnione wejście - CK
Nokturn - Trwałe

11. Życie w Hogwarcie
Dobra, to jesteś już w tym Hogwarcie - i co teraz? Rok szkolny trwa, a ja dopiero zaczynam przecież grę! Do gry jako uczeń Hogwartu możesz dołączyć tak naprawdę w każdej chwili, niezależnie od tego, czy rok szkolny dopiero się rozpoczął, czy niebawem się on zakończy. Należy pamiętać o jednym - jeśli zaczynasz swoją rozgrywkę w środku roku szkolnego, to przyjmuje się, że Twoja postać uczęszczała do Hogwartu od samego początku, tj. od pierwszej klasy, od Ceremonii Przydziału, a nie od momentu, w którym rozpoczynasz grę. Warto o tym pamiętać, aby nie wspominać w środku roku szkolnego na czacie IC, że “jest się tutaj nowym”. Istnieją oczywiście wyjątki od tej reguły, jednak takie przypadki wymagają napisania odpowiedniego wniosku. Krótko mówiąc - możesz dołączyć do gry w każdym momencie roku szkolnego, jednak Twoja postać uczyła się w Hogwarcie od pierwszej klasy i tak należy to przyjąć. Jeśli się nie odnajdujesz, to możesz na czacie OOC wspomnieć o tym, że dopiero tu dołączyłeś. Wtedy gracze z pewnością Ci pomogą!

Dobrze, skoro już to wiesz, to przejdźmy do samej rozgrywki. Co by tu porobić? Masz parę możliwości, oczywiście zależnie od tego, która jest godzina. Skoro jesteś uczniem, to najpewniej będziesz chciał iść na lekcje! W tym celu sprawdź plan lekcji znajdujący się na [forum] lub na discordzie HapelIC. Niestety, o tym, jak dojść do poszczególnych sal lekcyjnych, będziesz musiał dowiedzieć się na własną rękę drogą IC. Mówiąc Ty, mamy na myśli Twoją postać. Możesz szukać sam, a możesz zapytać się jakiegoś ucznia, którego spotkasz - a nuż widelec zawiążesz nową znajomość?

A więc idziecie i nagle stajecie przed jakimś portretem. Wtedy kolega znika Ci z pola widzenia. Co się stało? Wiedz, że poruszanie się po Hogwarcie to też przejścia przez obrazy. Aby przedostać się obrazem, należy znać do niego hasło. Tak, je też musisz zdobyć w IC!
Poza tym, Hogwart skrywa parę też wiele innych miłych tajemnic. Na przykład - zdarzyło Ci się, że podczas spacerowania po zamku otworzyłeś jakąś skrzynkę i Twoim oczom ukazał się taki widok?

Gratulacje! Właśnie znalazłeś tzw. lootboxa, czyli skrzynkę z niespodzianką. Przedmioty, które stamtąd sobie wyciągniesz, możesz traktować, jakbyś je miał od zawsze w IC.

Możliwe, że od czasu do czasu na czacie będziesz widział coś takiego:

[Obrazek: 9aZRWBO.png]

Czyli co, ten ktoś rzucił teraz zaklęcie? Ja też mam mu odpowiedzieć? Nie, nie! To jest tak zwany spell OOC. Można powiedzieć, że to taki mały dodatek i używanie takich spelli nie jest brane pod uwagę IC. Charakteryzują się jakimś ciekawym efektem, np. wyskoczeniem ku górze jak na trampolinie. Takiego spella OOC możesz zdobyć, dzielnie szukając go w ukrytych miejscach. Jest to specjalnie oskryptowana biblioteczka, na którą klikasz PPM i po informacji na czacie rozpoznasz, że Twoja pula spelli OOC się powiększyła.

Powiedzmy sobie jeszcze o pozostałych oczywistościach życia w Hogwarcie, z których każdy uczeń zdaje sobie sprawę. Dajmy na to, że masz ochotę sobie pograć po godzinie 23. Logujesz się, po czym nagle ktoś do Ciebie podchodzi i ma do Ciebie problem, że tu stoisz! O co chodzi? A o to, że w Hogwarcie cisza nocna rozpoczyna się o 23, dlatego wtedy wszyscy uczniowie (poza prefektami) skierować się muszą do dormitoriów. Każdy o tym wie, lecz nie każdy tego przestrzega! A gdy na czacie widzisz taką informację:

[Obrazek: rbKfywq.png]

…to oznacza, że właśnie jest pełnia - czyli cisza nocna zaczyna się już TERAZ!

Oczywiście możesz być tym niesfornym uczniem, który wymyka się po nocy i broi. Pamiętaj jednak, że po godzinie 23 w IC światła w zamku gasną, wszędzie zapada zmrok, co może być dosyć straszne, nawet dla śmiałego jedenastolatka. Ponadto (ale to już dla hardkorowych graczy), w godzinach wczesnoporannych skrzaty chodzą po korytarzach i je sprzątają, zatem na pewno zauważywszy ucznia, poinformują one odpowiednie osoby.

12. Głód
W celu urzeczywistnienia rozgrywki, na Haplu funkcjonuje tzw. system głodu. Gdy nasza postać jest nienajedzona, na czacie pojawia się taka informacja:

[Obrazek: syXU2dh.png]

Zatem musisz jak najszybciej zdobyć skądś jedzenie! Najlepiej jest udać się do Wielkiej Sali i stamtąd zaczerpnąć pożywienia.

[Obrazek: QZTSYUe.png]

Poziom najedzenia naszej postaci spada wraz z upływającym czasem. Nawet, jak jesteśmy offline! Dlatego nie zdziw się, że przy każdym logowaniu Twoja postać będzie niemal umierać z głodu. Warto pamiętać, że najedzenie daje tylko odpowiednio oskrytowane jedzenie, bo inaczej nic ci ono nie da. Znaczy to tyle, że na przedmiocie musi być zawarta informacja ile nadaje on najedzenia: 
[Obrazek: 5JW83Xa.png]

13. Jestem już dorosły
A co z dorosłymi? Czy po Hogwarcie świat się już kończy? Ależ skąd! Jak już wcześniej zostało wspomniane, Twoja postać może robić co tylko Ci się żywnie podoba. Istnieje szereg możliwości - wystarczy tylko chcieć!

Ale zacznijmy od początku. Więc oto jesteś świeżo po Hogwarcie (na przykład) i nie masz nic - ani domu, ani pracy, ani pieniędzy. Jak się do tego zabrać? Zacznijmy może od “konta bankowego”. Są dwa rodzaje skrytek w Gringottcie - jedna taka, w której trzymamy swoje pieniądze, a druga to taka fizyczna, w której możemy magazynować i pieniądze, i inne cenne fanty. Ta pierwsza skrytka będzie nam koniecznie potrzebna do tego, aby móc otrzymywać wypłaty i je odbierać. Wystarczy pójść do Gringotta i za pomocą komendy /bank wpłacić dowolną kwotę.

Jeśli chcesz otworzyć zaś tę fizyczną skrytkę, to już załatwiasz w IC z goblinem.

Ok, masz tę skrytkę, ale świeci ona pustkami! Wypadałoby jakoś zarobić na chleb. Powiedzmy, że już tworząc postać (lub rozwijając ją przez lata w Hogwarcie) mniej więcej ustanowiłeś dla niej jakąś ścieżkę życiową. W takim razie najłatwiejszym sposobem na szukanie pracy jest napisanie ogłoszenia lub zgłoszenie się do jakiegoś dyrektora np. departamentu lub innej instytucji.

W porządku, to teraz jak rozwiązać kwestię mieszkania? Przecież dopiero skończyłeś szkołę, nie masz własnego domu! Z pomocą przychodzi wioska Spinners End. W tej lokacji możesz otrzymać prawdziwy domek zupełnie za darmo! Aby dowiedzieć się więcej, [kliknij tutaj].



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten temat 1 gości



Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Theme by XSTYLED modified by Hapel Dev Team © 2015-2024.