Archiwum Hapel.pl

Pełna wersja: [Propozycja] Kostki
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Moja propozycja jest dość prosta, a mianowicie dodanie do ogólnego systemu rozgrywki możliwości rzutu kostkami. Mamy komendę, która to umożliwia wyrzucenie ilości od 1 do 6, jednak no nie jest ona wystarczająca i nie pełni ona tej funkcji, którą powinna wg mojej propozycji.
Powinna zostać dodana komenda, która pozwalałaby wylosować daną cyfrę. Mogłoby to zdziałać na zasadzie rzutu kostką, zwykłego losowania, jakkolwiek. Tutaj przykład, jak by to mogło wyglądać:
/losuj [ilość maksymalna]
**Wylosowałeś [ilość]**
Czyli przykładowo:
/losuj 20
**Wylosowałeś 13**
Miałoby to dość prostą funkcję, a mianowicie możliwośc określenia niektórych sytuacji, gdzie tylko szansa procentowa jest niewystarczająca. Przykładowo weźmy sobie taki przykład, wzięty z dzisiejszej rozgrywki, który natchnął mnie na napisanie ów propozycji.
Martwe zwierzątko, odgrywam akcje zapoznawania się z jej obrażeniami. Aktualnie musiałoby to wyglądać tak, że moderator albo po prostu mi je opisuje, albo rzucam spróbuj 50% na to, czy mi się udało rozpoznać. No a teraz przy użyciu kostek, przykładowo rzuciłbym do licznika 20. Wtedy to zależnie od tego, jak dużą cyfrę by mi wylosowało, moderator odegrałby mi więcej szczegółów. Przy zwykłym 1 – jakieś cięcia i dziury w skórze
Przy silnym 20 – głębokie rany zadane najpewniej bronią białą, tępą, a także porozdzierana skóra z widocznymi śladami zęby o wysokiej szczęce i rozbudowanych kłach. Rozszarpania są bardzo duże, zwierze które ich dokonało było niezwykle silne i dwukrotnie większe od ofiary.
Takowe rozwiązanie mogłoby się przydać przy różnych akcjach, jak przykładowo wylosowanie jak duże rany zadało jakieś zdarzenie (okno zostało wysadzone, kawałki szkła wystrzeliły w czyimś kierunku, rzucam kostkami na powiedzmy 10, jak dużo z nich mnie trafiło i jak głębokie rany zadało.), ile lekarz rozpoznał ran na ciele, czy eliksirowar rozpoznał wszystkie właściwości eliksiru, czy numerolog w dobrym stopniu rozpoznał właściwości magiczne amuletu itd. itp. No rozwiązań miałoby to dużo.
Zarazem sprawiłoby to, że komenda spróbuj nie byłaby już aż tak nadużywana i do niektórych zdarzeń takowe kostki lepiej by się nadały, a także po prostu losowanie rozwiązałoby dużo kwestii spornych.
jak dla mnie super pomysł
Skomentuje to szybko i prosto
To jest to samo co z punktami umiejętności które są w stylu papierowych rpgów czy innych przykładów i nie mają zupełnego sensownego przełożenia na nasz serwer, jeżeli jest sytuacja sporna rozstrzyga ją moderator bo od tego jest, a nie rzucanie kostkami plus 10 do ataku fireballem przeciwnik traci 3 punkty rownowagi i dostaje krwawienie na 3 tury, nie to tutaj u nas nie ma racji bytu.
Gracze powinni wiedziec co jest wstanie zrobić ich postać, mieć pewną intuicję
Oczywiście sama komenda jest dobra, ale jedynie do jakiś zabaw czy gier
Polecam system polowania by Zygfryd i Camper na podstawie kostek 1-6 i /sprobuj. Miła zabawa i świetna odskocznia od nudnego życia w Hogwarcie.


https://pastebin.com/2aBRHCD5
nie powiem że kiepski pomysł bo jest bardzo dobry. przydałoby mi się takie coś do wróżbiarstwa i to bardzo Smile
Uważam, że jakiś system rozstrzygający spory odnośnie umiejętności lub powodzenia w jakiś sytuacjach byłby bardzo przydatny. Nie byłoby wtedy pojedynków w stylu "JESTEM POTĘŻNY" "ALE JA POTĘŻNIEJSZY". Nie musimy wprowadzać jakiegoś systemu obrażeń, równowagi i wszystkiego po kolei. Po prostu przydatnym narzędziem byłoby coś co rozstrzygałoby spór obiektywnie i niezawsze wymagałoby to pomocy moderatora do tworzenia jakieś historii czy rozwiązywania problemów In-Character.

Dzięki temu też, umiejętności i specjalizacje miałyby sens. Nie byłoby ludzi renesansu, którzy potrafią odczytać każdy trop, rzucać niewerbalnie perfekcyjnie zaklęć i warzyć nawet najtrudniejsze eliksiry. Postacie wtedy byłby ukierunkowane, tak jak w rzeczywistości. Co prawda modno ma rację co do tego, że gracz powinien mieć jakąś intuicję, wyczucie co jego postać potrafiłaby, a czego nie, lecz myślę że takie rozwiązanie trochę odciążyłoby graczy.
kto kostek nie szanuje temu na buty się pluje elo
oczywiście tutaj nie może być to zrobione tak czysto rpgowo, ale kostki załatwiają większość problemów lepiej niż jakieś nadzory z góry
(16.09.2017 15:00)modno napisał(a): [ -> ]Skomentuje to szybko i prosto
To jest to samo co z punktami umiejętności które są w stylu papierowych rpgów czy innych przykładów i nie mają zupełnego sensownego przełożenia na nasz serwer, jeżeli jest sytuacja sporna rozstrzyga ją moderator bo od tego jest, a nie rzucanie kostkami plus 10 do ataku fireballem przeciwnik traci 3 punkty rownowagi i dostaje krwawienie na 3 tury, nie to tutaj u nas nie ma racji bytu.
Gracze powinni wiedziec co jest wstanie zrobić ich postać, mieć pewną intuicję
Oczywiście sama komenda jest dobra, ale jedynie do jakiś zabaw czy gier
Skomentuję to jednym zdaniem.

Moderator przyjdzie i jak zobaczy, że przeciwnik nie zgadza się na to jak silna może być postać moja po mimo, iż ćwiczę jedną rzecz 5 lat ooc to i tak każe mi walnąć /spróbuj. 
----

Bardzo dobry pomysł Mapi, przydałoby się w kilku sytuacjach, a skrypt do tego chyba nie jest jakoś masakrycznie obciążający.
Dobry i łatwy do wykonania pomysł, jestem jak najbardziej za.
@Refresh
Dlaczego nie ma żadnego feedbacku od Administracji?
Stron: 1 2