10.11.2019 20:25
Lista barier obszarowych
Zaklęcie antyaportacyjne* – blokuje możliwość aportacji na danym obszarze.
Zaklęcie antydeportacyjne* – blokuje możliwość deportacji na danym obszarze.
Bariera antywłamaniowa – gdy osoba nieautoryzowana (niedopisana do cuboida) wejdzie na jego teren, rozlega się głośny piszczący dźwięk.
Cave inimicum – Ukrywa osoby przebywające pod barierą przed wzrokiem, słuchem i węchem osób, które znajdują się poza jej obszarem.
Repello inimicum** – Tymczasowe zaklęcie zdolne wzmocnić Protego Maxima przeciwko zaklęciom penetracyjnym. Zaklęcie działa tak długo, jak długo czarodziej aktywnie je utrzymuje.
Fianto Duri** – Tak jak Repello Inimicum jest to tymczasowe zaklęcie zdolne wzmocnić Protego Maxima przeciwko zaklęciom z dziedziny czarnej magii. Zaklęcie działa tak długo, jak długo czarodziej aktywnie je utrzymuje.
Fidelius – Zaklęcie, które ukrywa tajemnicę w czyjejś duszy. Teren ukryty pod tym zaklęciem jest niewidoczny dla wszystkich, którzy nie znają tajemnicy.
Repello Mugolletum – Zaklęcie, które ukrywa obszar przed mugolami.
Protego Totalum – Podstawowa bariera obronna stosowana przez większość czarodziejów do ochrony obszaru przez dłuższy czas. Zaklęcie powstrzymuje większość zaklęć, poza Czarną Magią.
Protego Maxima – Wzmocniona wersja Protego Totalum, która wzmocniona Fianto Duri jest w stanie powstrzymać większość zaklęć zwykłych oraz czarno magicznych za wyjątkiem Avady. Odpowiednio silne zaklęcia penetracyjne mogą przebić bańkę, pozostawiając dziury.
Protego Horribilis – Najpotężniejsza wersja Protego, która nie wymaga żadnych aktywnych wzmocnień, aby zablokować większość zaklęć z dziedziny Czarnej Magii. Jest podatne na Avadę Kedavrę, która pozostawia dziury wewnątrz tarczy. Wielokrotne użycie zaklęć penetracyjnych jest w stanie rozbić barierę, która nie będzie aktywnie podtrzymywana.
Salvio Hexia – Zaklęcie chroniące przed prostymi klątwami, takimi jak klątwa wirujących uszu.
Zaklęcie nienanoszalności – Zaklęcie, które uniemożliwia naniesienie wybranego obszaru na mapę lub kartkę.
* - W przypadku rzucenia obu barier jednocześnie, wciąż liczą się jako 1.
** - Te bariery nie liczą się do puli, jednak trzeba je aktywnie utrzymywać, nie można w międzyczasie rzucać innych zaklęć.