Trafiłeś w kilka problemów, dotyczących systemu eliksirów, ale nie podałeś tak naprawdę dobrego rozwiązania. Postaram ci się teraz objaśnić, co według mnie tutaj pominąłeś.
Po pierwsze, dodanie moda na kolejne itemki spowoduje jeszcze większe lagi na serwerze. Zauważ, że tak naprawdę itemki może zastąpić zwykłą tabela. Wprowadzenie plugina, który po wpisaniu odpowiedniej komendy na chacie pokazuje ci listę składników jakie posiadasz jest o wiele lepszym rozwiązaniem. Nie dodaje on tak naprawdę nic co obciążało by maszynę, zwykły tekst i kilka zmiennych. Ale tutaj dochodzi kolejna niejasność jeśli chodzi o eliksiry.
Otóż drugą rzeczą, są niejasności w tworzeniu eliksirów. Zauważ, że nie na wszystkie eliksiry mamy przepis, niektóre można wyłapać z HP wiki, niektóre z innych stron fanowskich, ale nie ma jednak takiego porządnego haplowego spisu eliksirów, składników, czy też sposobów ich przygotowania. Nie winie tutaj oczywiście nikogo, że czegoś takiego nie ma, gdyż pochłonęło by to strasznie dużo roboty. Tak więc dopóki czegoś takiego nie będzie, to moim zdaniem wprowadzanie takiego systemu jak podałeś, byłoby bezcelowe, gdyż opisywałoby tylko niewielką grupę eliksirów.
Jeśli chodzi o ludzi, którzy mają eliksiry na wszystko, to mam co do tego mieszane uczucia. Wiadomo jest, że nie odgrywamy każdej chwili naszej postaci, tylko bardzo małą część. Równie dobrze można powiedzieć, że czarodzieje na Haplu nie znają większej ilości zaklęć. No bo powiedzmy sobie szczerze, ile osób odgrywało akcję uczenia się zaklęć, które ich postacie umieją? Może czasem na lekcjach było o jakimś expelliarmusie, albo innej drętwocie. A jednak mimo to, nasze postacie znają i potrafią takie zaklęcia jak na przykład mobilicorpus, którego nie było na żadnej lekcji, kiedy moja postać chodziła do szkoły. A jednak to umiem. Mimo to nie pochwalam tego, gdyż zaklęcia to jedno, a eliksiry to co innego i powinno się spędzić te kilka minut na napisaniu akcji przygotowywania. No chyba, że jesteś Modnem kappa.
Kolejna sprawa to ci łowcy. Takie coś to już malutka przesada. Wprowadzanie mobów i skrzynek to takie trochę no, coś w stylu survivalu. Jeśli spis nie wejdzie, to nie ma to sensu. Jednak jeśli by coś takiego powstało, to raczej nie byliby to łowcy, bo tak naprawdę nie oni się tym zajmują. Zakładam, że w świecie HP istniało coś w stylu firm, które dostarczały różne składniki, ale tez nie specjalizowały się we wszystkim. Były na pewno jakieś farmy, hodowle czy inne tego typu przedsiębiorstwa. Dlaczego więc czegoś takiego nie zrobić też tutaj?
I przechodzę do ostatniej sprawy. Przy obecnej wartości pieniądza, zakładam, że bardzo małą liczbę osób stać by było na eliksiry. Równie dobrze, można wprowadzić to, że musisz płacić za swoje jedzonko
. A przecież nikt nie płaci tutaj za jedzenie, bo magicznym sposobem jest już ono w naszych lodóweczkach. To samo jest w trzech miotłach. Odgrywamy akcję, że płacimy, ale jednak nie płacimy, bo stan naszego konta jest taki sam.
Morał tej bajki jest zatem krótki i niektórym znany. System eliksirów zostanie rozwinięty, to znajdą się osoby które będą zakładały sklepy ze składnikami, lub też apteki z gotowymi napojami. Sam jestem osobą, która specjalnie pod to wykreowała postać, ale niestety nie mam możliwości do stworzenia takiego biznesu, bo nic nie zyskam.