Witaj!

Propozycja Eliksiry
Mapi
Antychryst Alchemista



Pracownik Hogwartu

Posty: 451
Tematy: 62
Sty 2016
712
Slytherin
#1
Otóż system ważenia eliksirów moim skromnym zdaniem strasznie kuleje. Składniki są brane z powietrza, niektórzy mają eliksiry na wszystko bez akcji warzenia ich itd. Dlatego też proponowałbym dodanie jakiegoś jednego moda, na kilkanaście/kilkadziesiąt dodatkowych itemków, których nazwy można byłoby pozmieniać na nazwy składników do Eliksirów. Można byłoby też w miejscach w których takowe występują np. skrzynki w których co jakiś czas pojawiał się itemek odpowiedniej roślinki. Można byłoby zrobić to samo ze zwierzętami, czyli pododawać NPC zwierząt, których drop byłby ich składnikami. Wiadomo, że nie każda roślina, oraz zwierze występuje w okolicy, oraz jet łatwe do zdobycia, więc proponuje również dodać jakiś sklep z składnikami, albo i kilka, każdy z innymi. Co do ważenia, to proponowałbym, aby podczas akcji warzenia gracz musiałby posiadać odpowiednią ilość danych składników, następnie odegrać akcje i zrobić jej ss'y, które po "zweryfikowaniu" dopiero były akceptowane. Tacy gracze mogliby również otrzymywać ją w formie itemkowej (wiem, że nie każdy ma tyle miejsca w ekwipunku, jednak może to trochę urealnić mechanikę eliksirów) Dodatkowo pobudziłoby to gospodarkę, gdzie gracze kupowaliby i sprzedawali różne składniki. Obudziłoby to też dawno wymarły zawód Łowców, którzy w końcu mieliby jak sensownie zarabiać na prasy, oraz pobudzić gospodarkę.
Veenq
Ernie Lavenhart



Donator

Posty: 238
Tematy: 17
Paż 2015
97
Gryffindor
#2
Jedyne czemu jestem przeciwny to znajdywanie itemków w skrzynkach czy drop ze zwierząt. Lepiej według mnie odegrać akcję pozyskiwania i razem z akcją ważenia wysłać do administracji na potwierdzenie. Reszta jak najbardziej za.
Jason
Toksyczny mąż Tassumi




Posty: 464
Tematy: 19
Sie 2015
Slytherin

#3
W pełni się zgadzam z pierwszą częścią propozycji. Gracze biorą sobie z tyłka składniki, jak i eliksiry. Oczywiście akcje zdobycia ich nie jest ciężko wykonać, bo dla chcącego, nic trudnego; ale im się właśnie nie chce tego robić. Dlaczego? Bo nie czują zagrożenia, ze strony ekipy, że mogą zostać ukarani za swoją marną rozgrywkę. Znam kilka osób, które chętnie otworzyłyby działalności gospodarcze, które zajmowałyby się sprzedażą eliksirów i składników, ale wiedzą, że na tym nie zarobią. Nikt nie kupi od nich eliksiru, ani składnika; bo gracze, zamiast to zrobić, wolą sobie z tyłka wytrzasnąć taki eliksir i składnik. Nie wiem czy jest potrzeba respawnowania się składników, czy potrzeba tworzenia NPCtów stworzeń; no bo jak by to miało wyglądać? Gracz posiadający postać ucznia, pójdzie sobie do zakazanego lasu; będzie miał w tyłku to, że powinien po drodze spotkać akromantule i centaury, a jedynym celem, w jakim tam się udał, będzie bicie NPCtów, w celu wydobycia składników w postaci itemków OOC. Moim zdaniem wystarczy sensownie odegrać akcję zbierania ziół na błoniach szkolnych, czy na obrzeżach zakazanego lasu; lub zamówić drogą pocztową potrzebne składniki z prosperującej apteki, której działalnością zajmowałby się chętny do tego gracz (tutaj przypominam o pomocy finansowej ze strony departamentu skarbu magicznego, z której mało kto korzysta). Natomiast, żeby gracze zaczęli sensownie to robić, to pierw ekipa, musi przestać przymykać na to oko, a gracze zamiast mieć w tyłku to, ze ktoś sobie w jeden dzień stworzył eliksir wielosokowy, powinni o tym informować administrację.
modno
Nauczyciel Eliksirów




Posty: 513
Tematy: 71
Gru 2014
704
Ravenclaw
#4
Mod który umożliwia warzenie eliksirów na serwerze istnieje, i jest nim witchery, dodaje on również składniki, jedyny jest w tym problem że system warzenia za pomocą eliksirów jest niezrobiony.
A co do samej propozycji, nie ma możliwości by do każdego składnika dostosować itemek no bo tak się nie da.Mod witchery pozwala na prosty system warzenia eliksirów polegający na wrzucanie składników po kolei, to jest zbyt proste, nie ma moim zdaniem możliwości by ograniczyc tlyko eliksiry do formy skryptowej, takie wizualia mogą być jedynie małym dodatkiem do całego warzenia które głownie musi opierać się na akcjach żeby to miało ręce i nogi. Obecnie system kupowania składników działa na zasadzie wyceny przez administracje, jeżeli chodzi o dodanie do takich aptek i innych sklepów podstawowych składników to jestem jak najbardziej za, jednak należy pamiętać ze zdobywanie co tych trudniejszych jak łzy feniksa powinno być uzgodnione z administracją

"Składniki są brane z powietrza, niektórzy mają eliksiry na wszystko bez akcji warzenia ich itd. "
Nie wiem skąd bierzesz te informacje ale tak nie jest, eliksiry można kupić w sklepach rzecz jasna po skontaktowaniu się z administracją która wyceny dokona i to nie jest żaden problem, oczywiśie itemki pdostawowych eliksirów też możnaby dodać do skryptowych sklepów.

"Otóż system ważenia eliksirów moim skromnym zdaniem strasznie kuleje"
To system mocno rozbudowany oparty na akcjach i taki powinien pozostać, a jak już wcześniej wspomniałem efekty wizualne powinny być jedynie dodatkiem


"Co do ważenia, to proponowałbym, aby podczas akcji warzenia gracz musiałby posiadać odpowiednią ilość danych składników, następnie odegrać akcje i zrobić jej ss'y, które po "zweryfikowaniu" dopiero były akceptowane"
Oczywiście że tak jest, jeżeli chodzi o potężniejsze eliksiry wszystko jest weryfikowane przez administrację
A ograniczenia każdego eliksiru do weryfikacji przez administrację zupełnie nie ma sensu, bo nie oto tu chodzi żeby na każdy durny eliksirek była potrzebna zgoda, wystarczy robić dowody w postaci scrennów w trakcie robienia , i zdobywania składników żeby w przypadku nieścisłości móc je pokazać

Uważam że sama propozycja wynika głownie z niewiedzy na temat tego jak to obecnie wygląda
You have nothing to fear,if you have nothing to hide
ReTTy
Banować te Pusie



Donator

Posty: 353
Tematy: 16
Sie 2015
464
Ravenclaw
#5
Trafiłeś w kilka problemów, dotyczących systemu eliksirów, ale nie podałeś tak naprawdę dobrego rozwiązania. Postaram ci się teraz objaśnić, co według mnie tutaj pominąłeś.

Po pierwsze, dodanie moda na kolejne itemki spowoduje jeszcze większe lagi na serwerze. Zauważ, że tak naprawdę itemki może zastąpić zwykłą tabela. Wprowadzenie plugina, który po wpisaniu odpowiedniej komendy na chacie pokazuje ci listę składników jakie posiadasz jest o wiele lepszym rozwiązaniem. Nie dodaje on tak naprawdę nic co obciążało by maszynę, zwykły tekst i kilka zmiennych. Ale tutaj dochodzi kolejna niejasność jeśli chodzi o eliksiry.

Otóż drugą rzeczą, są niejasności w tworzeniu eliksirów. Zauważ, że nie na wszystkie eliksiry mamy przepis, niektóre można wyłapać z HP wiki, niektóre z innych stron fanowskich, ale nie ma jednak takiego porządnego haplowego spisu eliksirów, składników, czy też sposobów ich przygotowania. Nie winie tutaj oczywiście nikogo, że czegoś takiego nie ma, gdyż pochłonęło by to strasznie dużo roboty. Tak więc dopóki czegoś takiego nie będzie, to moim zdaniem wprowadzanie takiego systemu jak podałeś, byłoby bezcelowe, gdyż opisywałoby tylko niewielką grupę eliksirów.

Jeśli chodzi o ludzi, którzy mają eliksiry na wszystko, to mam co do tego mieszane uczucia. Wiadomo jest, że nie odgrywamy każdej chwili naszej postaci, tylko bardzo małą część. Równie dobrze można powiedzieć, że czarodzieje na Haplu nie znają większej ilości zaklęć. No bo powiedzmy sobie szczerze, ile osób odgrywało akcję uczenia się zaklęć, które ich postacie umieją? Może czasem na lekcjach było o jakimś expelliarmusie, albo innej drętwocie. A jednak mimo to, nasze postacie znają i potrafią takie zaklęcia jak na przykład mobilicorpus, którego nie było na żadnej lekcji, kiedy moja postać chodziła do szkoły. A jednak to umiem. Mimo to nie pochwalam tego, gdyż zaklęcia to jedno, a eliksiry to co innego i powinno się spędzić te kilka minut na napisaniu akcji przygotowywania. No chyba, że jesteś Modnem kappa.

 Kolejna sprawa to ci łowcy. Takie coś to już malutka przesada. Wprowadzanie mobów i skrzynek to takie trochę no, coś w stylu survivalu. Jeśli spis nie wejdzie, to nie ma to sensu. Jednak jeśli by coś takiego powstało, to raczej nie byliby to łowcy, bo tak naprawdę nie oni się tym zajmują. Zakładam, że w świecie HP istniało coś w stylu firm, które dostarczały różne składniki, ale tez nie specjalizowały się we wszystkim. Były na pewno jakieś farmy, hodowle czy inne tego typu przedsiębiorstwa. Dlaczego więc czegoś takiego nie zrobić też tutaj?

I przechodzę do ostatniej sprawy. Przy obecnej wartości pieniądza, zakładam, że bardzo małą liczbę osób stać by było na eliksiry. Równie dobrze, można wprowadzić to, że musisz płacić za swoje jedzonko Big Grin . A przecież nikt nie płaci tutaj za jedzenie, bo magicznym sposobem jest już ono w naszych lodóweczkach. To samo jest w trzech miotłach. Odgrywamy akcję, że płacimy, ale jednak nie płacimy, bo stan naszego konta jest taki sam.

Morał tej bajki jest zatem krótki i niektórym znany. System eliksirów zostanie rozwinięty, to znajdą się osoby które będą zakładały sklepy ze składnikami, lub też apteki z gotowymi napojami. Sam jestem osobą, która specjalnie pod to wykreowała postać, ale niestety nie mam możliwości do stworzenia takiego biznesu, bo nic nie zyskam.
Mapi
Antychryst Alchemista



Pracownik Hogwartu

Posty: 451
Tematy: 62
Sty 2016
712
Slytherin
#6
@Reff, czekam na odpowiedź administracji
Deleted
Mugol


 
#7
System eliksirów już był, co prawda był małym systemem, który dopiero się rozwijał. Został wycofany czasowo, do momentu, kiedy nie stworzymy systemu na miarę naszych oczekiwań. Taki z pewnością postanie - prędzej, czy później.

Zamykam, przenoszę.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten temat 1 gości



Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Theme by XSTYLED modified by Hapel Dev Team © 2015-2024.