Witaj!

Fajny surowiec, ale jak go obrobić?
Marsen
Czarodziej



Donator

Posty: 188
Tematy: 16
Gru 2014
330
Slytherin
#11
Jeśli udynamicznilibyśmy rozgrywkę... To w takim razie jaki sens miałyby podania? Wystarczyłoby wejść na serwer, nazwać się na szybko Jan Nowak i od razu grać. Taki system oferuje gra "Space Station 13".


Tyle że Space Station 13 jest symulatorem totalnego autyzmu ludzkiego. Chyba nie wolałbym zobaczyć takiego symulatora w wersji Harry Potter. Jeszcze co do relacji czat-dynamika: tak, jak dużą mam styczność ogółem z serwerami Role-play, to muszę powiedzieć, że każdy ma inny system. Mają wspólne zasady, ale inne podejście.
Kida20
Azkaban




Posty: 7
Tematy: 2
Sty 2016

#12
A czy RPG nie może być jednocześnie czymś luźnym? Po za tym Hapla nie da się nazwać RPG jak by na to nie spojrzeć, daleko mu do tego typu gier, i nawet jeżeli zostało by wprowadzone to o czym mówię i tak by to nie było RPG. Ja rozumiem, że pewne rzeczy są awykonalne... chociaż by rzucanie zaklęć. Przyznaję rację, ciężko byłoby dać moda który w stu procentach oddałby efekt jaki daje zaklęcie i się z tym nie kłócę. Dalej jeżeli chodzi o absurdy, tutaj jest kwestia dopracowania regulaminu, który reguluje tego typu sytuacje. Regulamin jest świętością którą każdy powinien przestrzegać. Chociażby w statucie szkoły jest napisane, że wycieczki do zakazanego lasu są zakazane. Co z tego, jak najpewniej co drugi użytkownik zna to miejsce lepiej niż własną kieszeń? Nie ukrywam, że ja też byłam w zakazanym z ciekawości, czy faktycznie jest taki niebezpieczny, i kiedy się tak zawiodłam, właśnie takowe rozmyślania mnie dopadły.
 Dalej faktycznie ma być to narzędzie, ale dlaczego by tego narzędzia trochę bardziej nie urzeczywistnić. Jeżeli ktoś faktycznie będzie wiedział, że gdzieś jest niebezpiecznie i może zginąć, to na pewno będzie sto razy bardziej uważać na to. Może to moje zboczenie z PBF'ów (dla tych którzy nie wiedzą, są to fora gdzie od początku do końca wszystko się pisze... takie zbiorowe opowiadanie) ale im bardziej, albo coś jest opisane, albo pokazane na obrazku tym łatwiej wczuć się w klimat. I zupełnie inaczej pisze się "pogonił mnie jednorożec" w chwili kiedy sobie to mówimy od tak, bez tak naprawdę żadnego sensownego pokrycia, a inaczej to się pisze w chwili kiedy faktycznie coś takiego miało miejsce (oczywiście z tym jednorożcem to tylko przykład totalnie z czapy) 
 Dalej mówisz, że świat ma być luźny, a jednak w regulaminie jest znajomość świata HP czyli już ten luz świata gdzieś znika, czyli na czymś opieracie to wszystko. Nie da się zrobić tego typu zabawy i powiedzieć, że świat jest luźny. 
 Krótko mówiąc... kurde serwer spoko, fajny pomysł itp itd, fajne lokacje, ale jak na razie na tym się kończy. A szkoda, bo naprawdę mieć możliwości i ich nie wykorzystać w stu procentach, to troszkę smutek. A jak już mówiłam o wczuciu się, to nie wiem czy na forum jest gdzieś spis aktualnej fabuły, tego co się dzieje w świecie czarodziei, mugoli, czy w szkole. Coś takiego już by mega ułatwiło wczucie się w odpowiedni klimat. I nie mówię tutaj o tych ogłoszokach w "Fabuła IC" tylko faktycznym miejscu, gdzie będzie ściana tekstu aktualizowana w chwili kiedy coś ulegnie zmianie w świecie.
modno
Nauczyciel Eliksirów




Posty: 513
Tematy: 71
Gru 2014
704
Ravenclaw
#13
" Dalej mówisz, że świat ma być luźny, a jednak w regulaminie jest znajomość świata HP czyli już ten luz świata gdzieś znika"

A jak sobie wyobrażasz granie na tym serwerze bez znajomości świata HP?
To nie jest masówka, to serwer skierowanych do konkretnej grupy osób które mają jakieś pojęcie o tym świecie i chcą w nim się bawić

"Regulamin jest świętością którą każdy powinien przestrzegać. Chociażby w statucie szkoły jest napisane, że wycieczki do zakazanego lasu są zakazane. Co z tego, jak najpewniej co drugi użytkownik zna to miejsce lepiej niż własną kieszeń? Nie ukrywam, że ja też byłam w zakazanym z ciekawości, czy faktycznie jest taki niebezpieczny, i kiedy się tak zawiodłam, właśnie takowe rozmyślania mnie dopadły"

W świecie ic las jest niebezpieczny i nikt się z tym nie spiera, to niewiedza gracza wynika z nieprawidłowego odgrywania w tamtym miejscu, dodanie miliona mobków które by gracza nic by nie dało, było by to jedynie irytujące, można jedynie dodać pewne informacje które mogą się wyświetlać by gracz wiedział co może konkretnie, zawsze oczywiście akcję takiemu graczowi może odegrać moderator, oczywiście nie zawsze taki moderator będzie dostępny, oczywiście to nie oznacza że mamy mieć milion moderatorów.Więc również od gracza należy wymagać że będzie mniej więcej realistycznie odgrywał w tym lesie


"Dalej faktycznie ma być to narzędzie, ale dlaczego by tego narzędzia trochę bardziej nie urzeczywistnić. Jeżeli ktoś faktycznie będzie wiedział, że gdzieś jest niebezpiecznie i może zginąć, to na pewno będzie sto razy bardziej uważać na to. Może to moje zboczenie z PBF'ów (dla tych którzy nie wiedzą, są to fora gdzie od początku do końca wszystko się pisze... takie zbiorowe opowiadanie) ale im bardziej, albo coś jest opisane, albo pokazane na obrazku tym łatwiej wczuć się w klimat."

Oczywiście że pewne działania i opisy mogą coś urzeczywistnić ale nie można z tym przesadzić, główną rolę musi grać wyobraźnia gracza, i wbrew pozorom nawet długaśne akcje na haplu mogą dostarczyć więcej emocji niż ci się wydaje i może po prostu tego nie dostrzegasz, czasami po prostu nie potrzeba zbędnych urozmaiceń, co nie znaczy że wszystko jest idealne.

"A jak już mówiłam o wczuciu się, to nie wiem czy na forum jest gdzieś spis aktualnej fabuły, tego co się dzieje w świecie czarodziei, mugoli, czy w szkole"

Nie można od tak spisać całej fabuły z serwera, fabułę tworzą gracze, i tylko w kilku przypadkach jest ona narzucona przez na przykład akcje globalne, ale zawsze jej wynik zależy od graczy, nie można sobie od tak spisać wszystkiego co się aktualnie dzieje bo to będzie wykorzystywane do zwykłego MG, gracz sam musi się dowiedzieć o pewnych rzeczach, a fakty istotne, najważniejsze i oczywiste, są zawsze udostępnione czy to na forum czy na serwerze


Podsumowując, ten serwer ma pewne tradycje, pewne rozwiązania które się tu sprawdzają, nie można od tak sobie przychodzić i chcieć wylać tutaj wiadro rozwiązań z innych serwerów czy gier RP bo tam to działało, bo tutaj to nie zadziała w większości przypadków.Serwer od lat opiera się na pewnych rzeczach. Nie każdemu to odpowiada oczywiście, ale i też nie oto chodzi, to nie jest masówka, tylko serwer dla określonej mniej więcej grupy ludzi której takie rozwiązania nie będą przeszkadzać, może po prostu tobie one nie odpowiadają, i nie muszą.Ale da się tutaj odnaleźć radość w prostocie, i to jest to co sprawia że niektórzy tu zostają, nie tylko dla serwera, dla graczy , dla społeczności z którymi mogą tu grać, to pozostaje najważniejsze.
You have nothing to fear,if you have nothing to hide
Kida20
Azkaban




Posty: 7
Tematy: 2
Sty 2016

#14
Ja tutaj nie mówię o dawaniu miliona mobków, ale danie chociażby trzech czterech mobów, które gdzieś by się kręciły, mogły by już sprawić, że łażenie nie jest takie fajne, bo nie wiadomo kiedy kto na co natrafi. 

 Dalej trochę dziwnie się gra w chwili kiedy człowiek jest nowy i tak naprawdę nie wie co ma grać, jaka jest sytuacja polityczna, jak wygląda sprawa czystości krwi, itp itd. To wszystko są ważne rzeczy które zdecydowanie ułatwiają rozgrywkę, a których według mnie po prostu brakuje. 

 Innych serwerów nie znam. Hapel to mój pierwszy i najpewniej ostatni serwer na jakim będę urzędować, dlatego nie mam pojęcia co się dzieje na innych serwerach. Jak mam być szczera ja w ogóle MC nie ogarniam za mocno, więc raczej ciężko mi zarzucić tutaj, że sugeruje się czymś. RP... również jest mi niestety obce. Miałam do czynienia z RPG ale papierowym, z LARPEM, czy z PBF i to wszystko, ale wszystkie te rodzaje gier bardzo odbiegają od tego co się dzieje na Haplu, tego typu rodzaj gry jest dla mnie zupełną nowością, i w sumie nie dziwię się sama sobie, że nie pojmuję do końca sensu pewnych rzeczy, bo w zasadzie wiodącą dziedziną gry dla mnie to PBF na którym to przegrałam już z 13 lat. Nie zmienia to faktu, że nie chcę aby ktoś mi zrzucał, że czymś się sugeruję. Pewnie jest to spowodowane tym, że mam już te dwadzieścia-parę lat i troszeczkę inaczej pojmuje pewne sprawy, i inaczej odbieram różnego rodzaju gry. Oczywiście nie neguję od razu wszystkiego, pobawię się jeszcze z jakieś dwa tygodnie i dopiero wtedy będę decydować to czy spisać ten serwer na straty, czy jednak coś mnie w nim urzeknie.
modno
Nauczyciel Eliksirów




Posty: 513
Tematy: 71
Gru 2014
704
Ravenclaw
#15
" Dalej trochę dziwnie się gra w chwili kiedy człowiek jest nowy i tak naprawdę nie wie co ma grać, jaka jest sytuacja polityczna, jak wygląda sprawa czystości krwi, itp itd. To wszystko są ważne rzeczy które zdecydowanie ułatwiają rozgrywkę, a których według mnie po prostu brakuje. "

Lecz własnie na samym początku oto chodzi, o dowiadywanie się, nowy uczeń w Hogwarcie, też nie wielu wiedział, szczególnie jeżeli był z mugolskiej rodziny, te sprawy występują ale to nie znaczy że są od razu istotne, gracz nie może być od razu niesamowitą ilością danych i historii serwera która jest naprawdę bogata, poznaje ją stopniowo, po co się spieszyć, urywkowe informacje też potrafią dodawać uroku i wywołać dociekliwość w postaci kompletnej informacji. Tak jak już wspominałem rzeczy naprawdę istotne są zawsze wyjaśnione na forum.

"Ja tutaj nie mówię o dawaniu miliona mobków, ale danie chociażby trzech czterech mobów, które gdzieś by się kręciły, mogły by już sprawić, że łażenie nie jest takie fajne, bo nie wiadomo kiedy kto na co natrafi. "

No dobrze rozumiem, ale jak taki mobek by ci urozmaicił rozgrywkę?. Po za tym że by cie bił ooc, jakie by akcje z tym mobkiem mogły zostać odegrane.Stworzeń magicznych nie da się od tak przedstawić jako mobków w minecrafcie, czasami wystarczy po prostu poprosić moderacje o narracje żey mieć lepsze wrażenia i dobre odgrywanie stworzeń wokół ciebie.

"
Innych serwerów nie znam. Hapel to mój pierwszy i najpewniej ostatni serwer na jakim będę urzędować, dlatego nie mam pojęcia co się dzieje na innych serwerach. Jak mam być szczera ja w ogóle MC nie ogarniam za mocno, więc raczej ciężko mi zarzucić tutaj, że sugeruje się czymś. RP... również jest mi niestety obce. Miałam do czynienia z RPG ale papierowym, z LARPEM, czy z PBF i to wszystko, ale wszystkie te rodzaje gier bardzo odbiegają od tego co się dzieje na Haplu, tego typu rodzaj gry jest dla mnie zupełną nowością, i w sumie nie dziwię się sama sobie, że nie pojmuję do końca sensu pewnych rzeczy, bo w zasadzie wiodącą dziedziną gry dla mnie to PBF na którym to przegrałam już z 13 lat. Nie zmienia to faktu, że nie chcę aby ktoś mi zrzucał, że czymś się sugeruję. Pewnie jest to spowodowane tym, że mam już te dwadzieścia-parę lat i troszeczkę inaczej pojmuje pewne sprawy, i inaczej odbieram różnego rodzaju gry. Oczywiście nie neguję od razu wszystkiego, pobawię się jeszcze z jakieś dwa tygodnie i dopiero wtedy będę decydować to czy spisać ten serwer na straty, czy jednak coś mnie w nim urzeknie."

Nie wiem co do tego ma wiek i pewne pojmowanie spraw,jednak jak już mówiłem mechaniki jakie tu występują są specyficzne i dostosowane do tego typu rozgrywki, oczywiście że nie będą odpowidać każdemu bo tak się nie da, sam silnik czyli minecraft jest jedynie podporą i to właśnie wyobraźnia musi tu dawać najwięcej od siebie
You have nothing to fear,if you have nothing to hide
merlin0
Weteran




Posty: 1,084
Tematy: 162
Gru 2014
2,523
Ravenclaw
#16
Widzę wjechał duży wątek i jako osoba będąca z serwerem praktycznie od początku i członek ekipy postaram sie troche odpowiedzieć.
1. Ogólnie określona rozrywka RP opiera sie wlaśnie na opisywaniu akcji. Mineceaft jak juz wyjaśniło ci tutaj grono osób jest typowym silnikiem po prostu do odgrywania równie dobrze możnaby zastąpić go forum i zrobić kilka wątków a zamiast budowli zrobić opisy miejsc, tworząc typowego PBFa. Adminiatracja dąży powoli do automatyzacji niektórych systemów i ci którzy są z nami dłużej mogą to potwierdzić, ale nie można ukryć że największą cechą czy ktoś jest tutaj dobrym graczem jest umiejętność rozpisywania się w akcjach chociażby czynnościach czy opisach sytuacji. Na niektórych serwerach RP jak naprzyklad RP w Armie 3 to co wykona twój model to także wykonuje twoja postać. Tutaj jest trochę inaczej. Nie każdy może zauważyć czy ktoś wyciaga minecraftową różdzkę dlatego lepiej jest o tym wspomnieć w akcji ale i tak dobrze wyjąć dla innych osób które mogą nadejść.
2. Kwestie zaklęć chyba wytlumaczono już dosadnie. Nie da sie odzwierciedlić wszystkich efektów i zaklęć z Harry'ego Pottera w Minecraft a i to zamkneloby wyobraźnię. Przecież w Minecraft taki Glacius zamienia cie w kostkę lodu a w IC mozesz zrobic nim wiele rzeczy jak chociażby zamrozić wodę w gardle tak że spowodujesz dławienie się i śmierć postaci. Zaklęcia OOC są swego rodzaju znajdźką i czymś do zbierania na serwerze. Taką pozostałością po początkach serwera w których to jednak one byly najważniejsze. Aktualnie przekłada sie jednak pojedynki IC gdyż stawiają one na wyobraźnię co u nas jest najwazniejsze.
3. Kwestie mobów NPC także została po krótce wyjaśniona ale i ja dodam kilka swoich słów. Kiedyś zamierzano tworzyć więcej takich mobów ale cześć z tego została porzucona z powodu takiego iż i tak zamiast odgrywać z takim mobem po prostu nawalano się łapka a kwestie spotkania go w IC i tak.igwnorowano jak chociażby Wodnika Kappa przez którego jaskinie przechodzono wiele razy wodnika mając głęboko gdzieś. Kwestia ta jednak jest do rozwinięcia i nie powiem ze sam nie będę nic działał w tym kierunku aby to jakos rozwinąć. Masz racje ze lepiej jest potrafic odgrywac kiedy wiesz czego mozesz sie spodziewać. Kwestie wizyty do Zakazanego Lasu uznaj za szczęście gdyz to takowe było. Stworzenia też nie siedzą tam w pelni zawsze na otwarciu. Po prostu nic nie spotkalas.
4. NPCty także były ba. Było ich dosyć sporo jednak gracze nie zwracali na nich uwagi. Brali je za ameby przy których możesz rozmawiać na temat magii mimo ze obok stoi npc Mugola. Część z nich została a część po prostu została zastąpiona informacja o tym aby pamiętać że w środku dnia Londyn czy Ulica Pokątna jest zaludniona. Hogwart raczej opiera się w większosci na graczach.
5. I questy były ale nikt ich nie robił. Byly nie wypałem który z samym serwerem nie miał niczego wspólnego.
Może dojdą znowu może nie. Nie wiemy.

Co do kwestii rozrywki na serwerze. Wśród graczy panują dwa obozy. Jeden ktory mowi ze Administracja powinna pozostawić cala rozrywkę w rękach graczy a drugi o tym iz chcą aby fabuła była prowadzona przez administracje. Staramy sie znaleźć złoty środek. Pozostawiamy spore kwestie w interesie graczy. To co robisz ze swoja postacią, odgrywasz z innymi to tylko kwestia kreatywności. Ludzie kierują sie kilkoma rzeczami w życiu. Władza, miłość, przyjemność, pieniądze itp. I chcą je osiągnąć, zdobyć. Każdy kreauje swoją postać i jej przygody jak chce. Ktoś chce zostać ministrem magii niech dąży ku temu. Ktoś chce byc nudnym nauczycielem niech zostanie nim. RP jest jak pusta kartka papieru na której piszesz z innymi swoją historie. Co prawda co pewien czas adminiatracja wprowadza wątki globalne które sa tlem do odgrywania a jesli chcesz sie w nie drąźyć to prosze bardzo. Ostatnim przypadkiem byl smok w Hogwarcie.
Co do kwesti spisania co sie dzieje na serwerse. Cóż nie można tego rozwiązać jak na PBFie gdyż jest to jako tako zbyt wielowatkowe aby spisać. Wiele informacji jest podawanych na forum a jesli chcesz sie wglebic w historię polecam proroki codzienne te i archiwalne czy popytać w IC postacie starsze od ciebie.
GrubszyNizReka
Mówili że mi ten hajs oddadzą :/




Posty: 1,368
Tematy: 40
Gru 2014
Gryffindor

#17
Cytat:A jak sobie wyobrażasz granie na tym serwerze bez znajomości świata HP?
 Eryk nie czytali książek także xDDDDDD
@Edit Emil się wywiązał z powinności jednak


#em411
Wypraszam sobie, przeczytałem wszystkie 7 części Harrego Pottera + 2 dodatki w postaci "Fantastycznych Stworzeń i jak je znaleźć" oraz "Quidditch przez wieki".
Sigths
Czarodziej




Posty: 372
Tematy: 62
Gru 2014
301
Ravenclaw
#18
Dam dam, dam!
Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie liczyć wszystkich innych form, których próbowano od czasu do czasu.

Winston Churchill
animalka
Azkaban




Posty: 68
Tematy: 16
Cze 2016
Hufflepuff

#19
"Emil i Eryk nie czytali książek także xDDDDDD "
Cóż... Z samej rozgrywki można się wiele nauczyć, szczególnie na lekcjach, a braki można uzupełnić z odrobiną chęci czytając listę zaklęć Goda, czy też wiki fandom, gdzie opisane są chociażby stworzenia. Ale do wszystkiego trzeba mieć chęci. A do RP nie można podchodzić na zasadzie, "to tylko serwer, mogę sobie pozwolić na wszystko", bo przez to rodzą się odwalacze, psujący rozgrywkę. Niestety muszę przyznać, że na początku miałam taki podejście, jednak to się z czasem diametralnie zmieniło. Szczerze żałuję tego jak wtedy odgrywałam i teraz staram się podchodzić do tego w zgoła inny sposób, chcąc nadać rys realizmu własnej rozgrywce i postaci. Wszystkiego z czasem można się nauczyć, wystarczy chcieć.
PrawdziwyZiela
Udzielający się na forum



Donator

Posty: 1,341
Tematy: 59
Mar 2015
750
Hufflepuff
#20
1. Rozpisywanie się jest podstawą, fundamentem. To po prostu musi tak zostać.
2. Nie da się wszystkiego pokazać w zaklęciach. Kilka lat grałem na SAMP'ie w RP i tam wygląda to podobnie. Wyciąga sobie broń i się strzela do człowieka. Tutaj to wyglądałoby bardzo podobnie tylko, ze zamiast pistoletu masz różdżkę. Doprowadzi to do wielkiego DM'u, którego nawet usunięcie biblioteczek nie pomoże.
3. Bardziej jestem za tym aby po wejściu do lasu wyskakiwało jakieś info z opisem lasu i po wejściu do niego w głąb wyskakiwałyby akcje zwierząt, że coś się rusza, że słychać jakieś różne odgłosy. Administracja również dostawałaby info iż ktoś wszedł do lasu i mogliby wtedy im poodgrywać jakąś akromantule. Samo wejście do lasu powinno równać się z akceptacją na trwałe uszkodzenia postaci.
4. Ostatnio zrobili wioskę River Heights, która jest zapełniona NPC'tami i wygląda to całkiem fajnie. Tutaj jestem ZA lecz pod takim warunkiem aby nie dawać tych NPC'tów za dużo, ponieważ podobno lagują one serwer. W zasadzie to widziałem już trochę nowych postaci lecz to nadal chyba za mało aby wyglądało to w taki sposób, że zamek żyje.
5. Questy... W zasadzie to są już questy tylko, że nie pod postacią taką iż idziesz sobie do NPC'ta i on Ci daje zadanie. Gdzieś na forum Eryk niedawno zrobił temat z questami lecz polegają one na grze poza Hogwartem. Tutaj można jedynie prosić Eryka aby zrobił jakieś questy w środku podczas roku szkolnego.
6. Gdzieś tam jeszcze napisałeś o fabule. Ja w sumie chętnie zobaczyłbym taki wątek. Dobrze jest wiedzieć jak to teraz wygląda. Jeżeli mówię Harry Potter to myśle o czasach kiedy on żył. Teraz mamy rok 2056 z tego co mi wiadomo. Jeżeli gracz dowie się trochę o serwerze to nie będzie żaden problem.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten temat 1 gości



Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Theme by XSTYLED modified by Hapel Dev Team © 2015-2024.