Witaj!

Fajny surowiec, ale jak go obrobić?
Kida20
Azkaban




Posty: 7
Tematy: 2
Sty 2016

#1
Może i na Haplu nie gram za długo tak naprawdę. W chwili kiedy mnie nie było co jakiś czas, w różnych miejscach wyłapywałam różne opinie, i informacje. Jedne bardziej pochlebne inne trochę mniej. Mimo wszystko z tych wszystkich opinii, i teraz z własnego doświadczenia wiem, że Admini mają naprawdę, ale to naprawdę fajny materiał do pracy. Tylko osobiście odnoszę wrażenie, że nie do końca potrafią z niego wydobyć to co najlepsze. Możliwe, że to ja po prostu nie rozumiem pewnych kwestii, ale wydaje mi się, że gdyby zostały wprowadzone, gra byłaby znacznie ciekawsza. 

1. Wieczne opisywanie wszystkiego... dosłownie wszystkiego: Rozumiem pisać dialogi, czy rzeczy których fizycznie skin nie może wykonać typu *poklepała po ramieniu*, *uśmiechnęła się*. Tego typu opisy są przydatne, bo mniej więcej wiadomo na czym się stoi. Ale opis *wyciągnęła różdżkę i zrobiła, to i tamto* czy nasz ewentualny towarzysz gry naprawdę nie widzi, że wyciągnęliśmy różdżkę. Jeszcze co do opisu co z nią zrobiła jestem w stanie to zrozumieć, bo jak było wyżej napisane pewnych rzeczy nasz skin nie jest w stanie zrobić. Ale tak prowizoryczne rzeczy jak wyciągnięcie czegoś, kiwnięcie głową, przesunięcie się w lewo w prawo... po co to opisywać... przecież każdy widzi co się dzieje. 

2. Sztuczność, sztuczność, jeszcze raz sztuczność: Kochani Admini macie materiał, w postaci modu na zaklęcia czy jak to tam się nazywa. Super sprawa... więc... po co udawać, że rzuca się jakieś zaklęcie, skoro można je faktycznie rzucić na przeciwnika? Wtedy powiecie, że każdy uczeń będzie mógł miotać zaklęciami znalezionymi w zamku, które nie są z jego rocznika. Rozwiązanie jest proste, usunąć te biblioteczki, które dają zaklęcia z *****, i niech uczniowie mogą uczyć się na lekcji. Możliwe, że to wszystko jest spowodowane tym, że boicie się o zbyt duży chaos. Możliwe, że tak by było, ale wystarczy tak naprawdę bardziej rygorystycznie podchodzić do tej sprawy i wszystko będzie cacy.

3. Miejscami chociażby zakazany las, pokój życzeń, widziałam różne stworzenia typu gnomy, czy bahanki. Ludzie kochani, macie moda na takie zwierzątka, wpakujcie je do zakazanego lasu. W tej chwili przejście przez zakazany las, jest stresujące tylko ze względu na jego mhroczny wygląd (jak shadery się doda to już w ogóle) Na chwilę obecną przejście przez zakazany las jest spacerkiem na którym tak naprawdę nic się nie dzieje. Jedyne czego człowiek się boi top, aby na żadnego nauczyciela się nie napatoczyć, ale na to są małe szanse. 

4. NPC twoim przyjacielem jest: Często niedoceniane puste skorupy, które wbrew pozorom mogą zrobić naprawdę dużo dobrego. Chodzi mi o sztuczny tłum. Jeżeli ogarniacie HP wiecie, że ten świat żył, i to naprawdę żył. Wszędzie kręcili się ludzie, jakieś podejrzane typy, itp itd. Na chwilę obecną najbardziej ożywione jest Hogsmeade. W szkole wiem, że są żywi ludzie (gracze) ale prawda jest taka, że większość z nich przesiaduje przed wielką salą, przez co inne partie zamku są po prostu kompletnie wymarłe. Takie NPC nadawały by temu miejscu życia. Dajcie kilku na dziedzińcu, na schodach, w różnych miejscach, aby chociaż stworzyć złudzenie życia. I nie mówię tutaj aby od razu wpakować pięć tysięcy pustych ludzików, bo wiadomo nie wiem jak tam wygląda wytrzymałość serwera.

5. Questy... a czemu nie: Wiecie jakie to jest fajne... biegacie sobie po zamku, albo po pokątnej, i nagle klikacie na jednego NPC i on prosi was o pomoc, a w zamian da wam trochę fasolek, czy czekoladową żabę. Questy mogą być najróżniejsze. Od łatwych które wykona każdy dzieciak, po te które wymagają już większego skila w zaklęciach, czy czymś innym, zależy czego Quest by dotyczył. Możecie ożywić ten świat... i to naprawdę bardzo mocno. 

 I to są moje uwagi na pewne tematy które zaobserwowałam, które zasłyszałam z innych środowisk. Jak mówiłam macie materiały, bardzo fajne, tylko trzeba wdrożyć je w życie. Na chwilę obecną, ten cały świat odnoszę wrażenie jakby stał w miejscu, jak by nic się w nim nie działo. Oczywiście są to moje luźne sugestie, być może nie rozumiem dlaczego jest tak a nie inaczej, i ktoś może mi to wytłumaczyć, bo pewnych rzeczy naprawdę nie pojmuję. Mimo wszystko twardo stoję przy tym, że Admini po pierwsze i tak zrobili już kawał dobrej roboty, tworząc tego typu serwer, po drugie trzeba niezłego zacięcia aby utrzymać się aż tak długo, po trzecie możecie go jeszcze ulepszyć. Zostawiam wam tego posta do rozważenia.
Juminako
Azkaban




Posty: 298
Tematy: 10
Gru 2014
Gryffindor

#2
xD tfw kiedy wiekszosc z tego byla ale sie pobugowalo i nikomu sie nie chce naprawiac
a akcji w gwiazdkach nie usuwac mi bo to emblemat hapla
Kida20
Azkaban




Posty: 7
Tematy: 2
Sty 2016

#3
Ja nie mówię, że to jest złe, i trzeba wypierdzielić w odmęty. Jak mówiłam akcje w gwiazdkach są przydatne przy rzeczach których nasz skin nie jest w stanie zrobić, ale przy pewnych innych... to lekka przesadza. Po za tym znam lepsze rzeczy które mogłyby stać się emblematem Hapla

 Jeżeli się popsuło to trzeba naprawić. Tego typu poważne przedsięwzięcie bo to już jest coś poważnego jeżeli jest sklep (nie wiem ile ludzi z tego korzysta, ale jednak jakieś dotacje płyną) więc z tej racji, jeżeli bierzemy hajs powinny być doglądane co jakiś czas pewne rzeczy aby ludzie którzy decydują się na zapłatę, mieli naprawdę fajny żyjący świat, z realnymi zagrożeniami itp.
God
Azkaban




Posty: 531
Tematy: 83
Gru 2014
Slytherin

#4
Pierdoły pierdoły pierdoły.

1. To jest serwer RP, biegające skiny i ładne lokacje są dodatkiem do odgrywania, a nie odgrywanie dodatkiem do skinów i lokacji.

2. Czarów z HP na system jest przełożona może... połowa? Większość z nich w dodatku nie odwzorowuje tego co te czary rzeczywiście robią, a 70% czarów z HP bylaby niemożliwa do zrobienia w warunkach minkraftowych. Pojedynki prowadzone poprzez IC są może mniej dynamiczne, ale mamy w nich 10 razy większe możliwości bo możemy wykonywać akrobacje, przeróżne ruchy, opisywać ciekawe efekty zaklęć jak odbite trafiają w mur i go niszczą... no szkoda się rozpisywać nawet

3. Potwory w zakazanym lesie super jeszcze exp dodajcie i może spoty z bossami

4. No i po co te NPC? Po co ten sztuczny tłum? Mała ilość NPC w kluczowych miejscach jest okej, ale po co srać 50-cioma ludzikami które nie mają sensu tylko stoją albo chodzą i widzisz je za każdym razem przechodząc tam, aż do porzygu, do momentu w którym nawet nie zwracasz na nie uwagi bo odgrywajac rzadko kto zwraca uwage na npc?

5. No questy były ale się zdupiły, z resztą w rzeczywistości na questy ma hype osoba co przyszła dopiero na serwer i tydzień gra, potem też wszyscy mają je w głębokim poważaniu
Nagini
Jędza




Posty: 819
Tematy: 134
Lip 2015
1,482
Slytherin
#5
Potwory w zakazanym lesie. Potem uczeń biega po Hogwarcie i mówi że pokonał trolla ręką.
Mapi
Antychryst Alchemista



Pracownik Hogwartu

Posty: 451
Tematy: 62
Sty 2016
712
Slytherin
#6
1. Jest to bardzo ważne, gdyż po prostu gracze poruszają się niezależnie od akcji, bądź mimo iż ich postać się wg. akcji poruszyła, stoi w miejscu. To nie przeszkadza,  akcje powinny być rozbudowane, wręcz książkowe, przez co jak najwięcej powinno być odgrywane. Nikt by nie zwracał uwagi na machnięcie głową przez ruch myszki, uznałby to po prostu za ruch gracza, nie postaci.

2. Zaklęcia mają przeróżne zastosowania, zaklęcia IC, które można użyć w setkach taktyk nie przemienisz na byle spella z pluginu/moda, to bez sensu. W dodatku każde zaklęcie + zaklęcia transmutacji + jakieś barierki itd. obciążyłyby serwer do chorego stopnia.

3. Każdy wie, że te stworzenia tam są, każdy wie, że jak wejdzie do Zakazanego Lasu to zje go tarantula, możesz to sobie nawet odegrać, moby tylko zachęcałyby do wchodzenia tam, co IC jest praktycznie niemożliwe i nieziemsko groźne.

4. Ich duże ilości obciążyłyby serwer, ale po jednym tu, czy ówdzie nie zaszkodzi, jestem za.

5. Też zawsze byłem za przywróceniem questów, nie popsuje to ani rp na serwerze, ani nie stanie się nagle główną osią, a jakieś 5 questów w Hogu w których możemy coś dostać jest bardziej sensowne niż znajdowanie sykli co dwie minuty na ulicy, czy znajdowanie bezoarów w skrzynkach w kącie opuszczonej klasy.

---
God, nienawidzę cię, zacząłem pisać przed tym, jak wpuściłeś swój post, i teraz powtórzyłem tylko twoje słowa.
Kida20
Azkaban




Posty: 7
Tematy: 2
Sty 2016

#7
To ponownie ja się wypowiem. 

 Co do faktu, że uczeń biega i łapką zabija trolla. W zakazanym lesie tak naprawdę był tylko jeden trol. I to był Graup brat Hagrida. Drugiego przyprowadził w pierwszej części nauczyciel obrony przed czarną magią. W całej serii HP nie ma wzmianki na temat tego, że w zakazanym żyły trolle. Dlatego tego typu wydarzenie nie miało by miejsca. Dalej zwróć uwagę, że takiego bahanka, czy gnoma rękę zabić jest bardzo ciężko, a o ile mniejsze są od naszej postaci. Dlatego zabicie takiej akromantuli ręką, nim ta by nas usiekła jednym ruchem czegokolwiek spada prawie do zera. Dalej co do tematu odgrywania zjedzenia przez jakieś magiczne coś w lesie. Tak, ale na co to, nie lepiej zginąć w rzeczywistości. Jeżeli ktoś by wpakował się do lasu to na własną odpowiedzialność i tyle. Jeżeli byśmy chcieli zachować trochę realizmu to tak naprawdę nikt z uczniów bez wyraźnego powodu (szlaban, polecenie nauczyciela) nie powinien był tam się nawet zbliżać. Jeżeli ktoś wie, że nie ma tam zagrożenia (no po za latającymi bahankami) będzie sobie biegać jak będzie chciał bez żadnych konsekwencji. A chyba nie o to do końca chodzi.

Co do argumentu o opisywaniu zaklęć, okej dobra zgadzam tutaj jest racja i nie mam zamiaru się kłócić.

Chodzi o to aby świat żył. Nie masz zwracać na nie uwagi, mają ładnie wyglądać, i dodawać barwom stworzonemu światu. A każdy chyba mi przyzna rację, że w chwili kiedy wszyscy gromadzą się w wielkiej sali nie wiadomo po co i na co, i kiedy ktoś się odrywa od tej grupki aby pobiegać po zamku, to pojawia się uczucie osamotnienia, dziwnej pustki, i tego jak by zamek był tylko makietą. Po za tym jak mówiłam, nie chodzi aby nimi nasrać w każdy kąt szkoły, bo to wiadomo, że pewnie w pewnym momencie wydupi serwer, ale jak było wyżej powiedziane. Po dwa, trzy NPC tu i tam nie zaszkodzi.

Wywalenie na questy... jeżeli się powtarzają to wiadomo, że każdego to znudzi, ale wystarczy co jakiś czas nie wiem co tydzień zmienić zadanie, i już wprowadza się jakieś urozmaicenie.

RP jak by ktoś nie zauważył i tak odgrywanie jak by na serwerze stoi na pierwszym miejscu. Nie spotkałam na serwie ludzi którzy cały czas gadają na OOC głównie jest to IC z przerwami na OOC. Więc chyba nie jest to już otoczenie i skiny jako dodatek do odgrywania, ale na odwrót.
 
 Kwestia jest tego typu. Dobrze jest jak wiadomo w jakim kierunku konkretna rzecz ma iść. Patrząc po starych filmikach na YT o Haplu serwer szedł mocno w stronę typowej rozgrywki. Teraz jak jestem i łażę sobie po zamku, czy siedzę tutaj na forum i przeglądam tematy... cóż nie jestem do końca pewna czy admini wiedzą do jakiego miejsca chcą doprowadzić serwer. Na chwilę obecną prezentuje się to w ten sposób. 
 W sumie jest to odgrywanie, jakaś fabuła itp, ale w sumie to każdy sobie łazi jak chce, robi co chce, i ogólnie sobie zwiedzają, od czasu do czasu odegrają coś fajnego. Sory, ale tak to wygląda z mojej perspektywy, a jest to po prostu pierwsze wrażenie, a pierwsze wrażenia jak to się mówi bywają najlepsze. Chodzi o to aby konkretnie ukierunkować serwer. Czy idziemy w odgrywanie i urzeczywistnianie tego co się dzieje, czy raczej olewamy się na to, i tworzymy luźny świat, bez żadnych większych ograniczeń. Jeżeli to drugie to musimy liczyć się z tym, że z fabułą HP nie będzie miało to absolutnie nic wspólnego.
czarekPL
Czarodziej




Posty: 390
Tematy: 68
Gru 2014
1,266
#8
HAPEL TO NIE GRA RPG, HAPEL TO CZAT 3D
Kida20
Azkaban




Posty: 7
Tematy: 2
Sty 2016

#9
Czat 3D z elementami RP... RPG nazwać tego nie można... chociaż niektórzy na siłę pewnie by to pod to podpięli. Bo w końcu nie powiesz mi, że Hapel opiera się na samym czacie.
animalka
Azkaban




Posty: 68
Tematy: 16
Cze 2016
Hufflepuff

#10
Kida20 napisał(a): (06.03.2017 02:02)Czat 3D z elementami RP... RPG nazwać tego nie można... chociaż niektórzy na siłę pewnie by to pod to podpięli. Bo w końcu nie powiesz mi, że Hapel opiera się na samym czacie.

Tak, hapel w przeważającym stopniu opiera się na czacie, może ci się to nie podobać, ale tak jest. Reszta to tylko smaczki dodające koloru do gry i ułatwiające pewne sprawy, takie jak określenie konkretnego miejsca w którym się jest lub pomagające w wyobrażeniu sobie pewnych rzeczy, takich jak budynki, czy też przedmioty. Jakby nie spojrzeć bez czatu hapel nie miał by sensu, według twoich sugestii miałby być niczym RPG, a tu nie o to chodzi. Świat ma być luźny. Sama administracja jasno stwierdziła, że to gracze kreują świat. Z czasem zapewne zrozumiesz mechanik dziadziejąc na serwerze lub go porzucisz, twój wybór, ale nie licz na  to, że te wszystkie rzeczy zostaną wprowadzone. A odwołując się do twojego tłumaczenia jak wygląda zakazany las, zupełnie na odwrót zrozumiałaś wypowiedz poprzedników. Właśnie IC uczniowie powinni się bać stworzeń w zakazanym lesie, ale OOC moby zachęcają do wejścia. Natomiast w zabijaniu łapką chodziło o absurdy, które się wyprawiały, gdy ktoś zabił mobka łapką, a następnie rozpowiadając IC, że zabił jakieś stworzenie nagą pięścią. Choć muszę przezwać, że troszkę NPC by nie zaszkodziło. Natomiast wykonywanie ruchów skinem, mija się z celem, serwer opiera się i słynie z akcji w gwiazdkach, które o wiele trafniej opisują co w danym momencie robi postać, niż ruchy widoczne na skinie. Z mojego punktu widzenia, minecraft, to tylko rodzaj silnika, na którym opiera się serwer, a to czat warunkuje całą rozgrywkę.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten temat 1 gości



Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Theme by XSTYLED modified by Hapel Dev Team © 2015-2024.