Muzyka w grze [Propozycja]
TheSoapy
Czarodziej




Posty: 32
Tematy: 6
Wrz 2015
111
Slytherin
#1
Witam
 Będę się streszczać, pomyślałam, że mogło by być ciekawie,skoro jest możliwość puszczenia na serwerze muzyki (poprawcie mnie jeśli się mylę, jestem butem w sprawach technicznych),  gdyby ta muzyka zmieniała by się wraz z nastrojem rozgrywki. Jak wiadomo odpowiednia muzyka potrafi czynić cuda z klimatem rp, więc osoby, które zajmują się organizowaniem wydarzeń w grze miały by możliwość puszczenia jakiejś nastrojowej składanki mającej ułatwić graczom wczucie się. Mam tutaj na myśli głównie utwory bez głosu, bądź zrozumiałych słów, które rozpraszają.

Randomowy przykład:
Janusz idzie sobie spokojnie przez las. Muzyka którą słyszał by gracz jest kojąca i spokojna.
Nagle Janusz kątem oka zauważył kształt, przemykający za drzewami. Muzyka staje się niepokojąca, napięta.
W końcu ujrzał akromantulę, która wyłoniła się z krzaków idąc w jego kierunku. Sytuacja robi się groźna, nuta utworu staje się gwałtowna.

To raczej musiałby być całkowicie nadzorowane przez człowieka, i obowiązywać na obszarze, którego dotyczy akcja. Oczywiście nie polega to na tym, aby osoba nadzorująca siedziała nad każdym graczem jednocześnie, muzyka działała by tylko w planowanych, ważniejszych akcjach. Jeśli to możliwe, muzyka mogła by się zmieniać i działać tylko na danym obszarze. Myślę, że poprawiła by ona jakość rozgrywki i ułatwiłaby graczom wczucie się w nastrój rp.

Czy takie coś wgl jest realne ;-;
Verteo
Azkaban




Posty: 457
Tematy: 24
Gru 2014

#2
Jak by miało to tak dotyczyć każdego gracza to jest to według mnie nierealne. Jak pisałaś, ta muzykę musiał by ktoś puszczac. Czyli tyle samo graczy co narratorow = nie możliwe do zrealizowania.
TheSoapy
Czarodziej




Posty: 32
Tematy: 6
Wrz 2015
111
Slytherin
#3
Verteo napisał(a): (26.01.2016 22:39)Jak by miało to tak dotyczyć każdego gracza to jest to według mnie nierealne. Jak pisałaś, ta muzykę musiał by ktoś puszczac. Czyli tyle samo graczy co narratorow = nie możliwe do zrealizowania.

Właśnie nie ma to dotyczyć każdego gracza. Miałam na myśli to, że muzyka działała by na określonym obszarze w określonym czasie. Puszcza ją jedna upoważniona osoba, reszta ją słyszy. Jak radio
God
Azkaban




Posty: 531
Tematy: 83
Gru 2014
Slytherin

#4
Chodzi jej po prostu o podłożenie muzyki do jakichś małych eventów. Pomysł niby fajny, tylko czy wsadzenie do hapla kilku(nastu) nowych ambientów jakichś nie obciąży paczki o dobre paredziesiąt/set mb? Shy
TheSoapy
Czarodziej




Posty: 32
Tematy: 6
Wrz 2015
111
Slytherin
#5
God napisał(a): (26.01.2016 23:12)Chodzi jej po prostu o podłożenie muzyki do jakichś małych eventów. Pomysł niby fajny, tylko czy wsadzenie do hapla kilku(nastu) nowych ambientów jakichś nie obciąży paczki o dobre paredziesiąt/set mb? Shy

Jak już pisałam, jestem technicznym butem xD Nie jestem w stanie rozważyć tej sprawy. Radio działa raczej dobrze.

Gdyby jednak utwory znalazły by się w plikach gry... Nie wiem czy to rozwiązanie miało by szanse działać, ale pomysł jest Confused
em411
Head Administrator



Head Administrator

Posty: 363
Tematy: 61
Gru 2014
793
Hufflepuff
#6
Radio działa na zasadzie streamowania muzyki z internetu, więc nie obciąży zbytnio paczki, kwestia postawienia tego na moim VPS'ie i zebraniu odpowiednich do wydarzenia utworów. Z radiem już walczyłem, tymczasowo przystopowałem nad nim prace.
TurnDownForWhat
Czarodziej




Posty: 107
Tematy: 24
Gru 2014
111
#7
Ja to bym w ogóle wypierdzielił muzykę. A przynajmniej dał opcje,żeby wyłączyć muzykę nie wyłączając dźwięków gry. Idziesz sobie korytarzami starego jak świat zamku, a tu nagle pitbull napierdziela swoje wypociny do mikrofonu....
TheSoapy
Czarodziej




Posty: 32
Tematy: 6
Wrz 2015
111
Slytherin
#8
TurnDownForWhat napisał(a): (27.01.2016 10:49)Ja to bym w ogóle wypierdzielił muzykę. A przynajmniej dał opcje,żeby wyłączyć muzykę nie wyłączając dźwięków gry. Idziesz sobie korytarzami starego jak świat zamku, a tu nagle pitbull napierdziela swoje wypociny do mikrofonu....
Tak, to bywa drażniące ;-; i boli nastrój
HorseSlayer
Czarodziej




Posty: 18
Tematy: 5
Sie 2015
23
#9
W prawdziwym życiu jak przechadzamy się samotnie po lesie to słyszymy tylko szelest liści, szumy i śpiew ptaków, może co jakiś czas jak jakieś zwierzę nadepnie w gałązkę... Osobiście bym się przestraszył, gdybym nagle usłyszał tam muzykę klasyczną graną przez jakąś orkiestrę Smile
TheSoapy
Czarodziej




Posty: 32
Tematy: 6
Wrz 2015
111
Slytherin
#10
em411 napisał(a): (27.01.2016 03:09)Radio działa na zasadzie streamowania muzyki z internetu, więc nie obciąży zbytnio paczki, kwestia postawienia tego na moim VPS'ie i zebraniu odpowiednich do wydarzenia utworów. Z radiem już walczyłem, tymczasowo przystopowałem nad nim prace.

Na yt jest sporo tego typu utworów, więc ze znalezieniem z pięciu do jednego klimatu nie powinno być problemu, przynjamniej tak mi się wydaje.

HorseSlayer napisał(a): (27.01.2016 12:33)W prawdziwym życiu jak przechadzamy się samotnie po lesie to słyszymy tylko szelest liści, szumy i śpiew ptaków, może co jakiś czas jak jakieś zwierzę nadepnie w gałązkę... Osobiście bym się przestraszył, gdybym nagle usłyszał tam muzykę klasyczną graną przez jakąś orkiestrę Smile

Nie znam gry w której nie byłoby muzyki, raczej trudno byłoby zaskoczyć gracza melodią w lesie, który przemierza jego postać. Wiele razy słyszałam już dźwięki typowe dla lasu stanowiące tło dla jakiejś spokojnej nastrojowej muzyki, więc... Czemu nie  Smile



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten temat 1 gości



Polskie tłumaczenie © 2007-2021 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2021 MyBB Group.
Theme by XSTYLED modified by Hapel Dev Team © 2015-2021.