Witaj!

Ankieta: Czy uważasz tą propozycję za sprawiedliwą?
Nie posiadasz uprawnień, aby oddać głos w tej ankiecie.
Tak, mam dosyć tych terminatorów, co mają niezniszczalne aorty i nie boją się śmierci walcząc z psychopatami.
56.10%
23 56.10%
Trochę, ale wciąż trochę bym zmienił, napiszę o tym w komentarzu.
2.44%
1 2.44%
Nie, ale jeśli wprowadzi się więcej zmian byłoby w porządku. Napiszę o tym komentarz.
4.88%
2 4.88%
Nie, próbując złapać przestępcę niczym nie ryzykuję, nawet jeśli on jest uzbrojony po zęby, a ja nie. Tak samo jest w prawdziwym życiu.
7.32%
3 7.32%
Jestem Administratorem RP i skasuję ten wątek, zanim ktokolwiek go przeczyta. Zmarnowałeś tylko czas.
29.27%
12 29.27%
Razem 41 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

Globalna zgoda - psychopaci, świat przestępczy
Nieogar
Pracownik Hogwartu



Pracownik Hogwartu

Posty: 113
Tematy: 37
Gru 2014
451
#1
Witam, proponuję wprowadzenie możliwości proszenia administracji RP o globalną zgodę na CK. Taka zgoda umożliwiałaby posiadaczowi wbić Character Kill lub okaleczenie każdemu z graczy, jednak jednocześnie i inni gracze mogliby wbić CK lub okaleczenie posiadaczowi globalnej zgody. Powody dodania propozycji takiej zgody są bardzo proste. Ludzie nie boją się psychopatów, bo wiedzą, że ci nie mogą ich zabić. Dodatkowo też dochodzi do niesprawiedliwych walk, kiedy to np aurorzy wbijają CK lub zamykają na dożywocie w Azkabanie zwykłych złodziei, co też jest równoznaczne z CK, a złodzieje oczywiście nie mogą im nawet ukrócić ciała o kilka centymetrów, bądź też nawet aurorzy mają tak twarde aorty, że nie da się ich w żaden sposób przebić.
System globalnej zgody byłby opisany w wątku ogłoszeń administracji, a także byłyby tam podane nicki wszystkich graczy, którzy posiadają takowe zgody. W przypadku wbijania CK ze strony lub w stronę tamtej osoby, nie wymagane byłoby informowanie o posiadaniu zgody na czacie OOC. Gracz z globalną zgodą mógłby trafić podczas nieaktywności na listę nieaktywnych graczy, jak to jest ze "specjalnymi" postaciami. Coś za coś.

Oczywiście, to że ktoś posiadałby taką zgodę nie oznaczałoby że może od tak wejść sobie do Hogsmeade i wymordować wszystkich ludzi. Musiałby się bardzo sztywno trzymać reguł, które zostały mu postawione przy otrzymywaniu zgody, a powody powinny być solidne.

I jeszcze jedna propozycja: Każdy, kto jest ścigany przez aurorów, organizacje porządkowe, cywili, czy organizacje terrorystyczne takie jak Departament Tajemnic będzie miał prawo zabić osobę, która go próbuje złapać, niezależnie od tego, czy jest on zwykłym złodziejem, czy też masowym mordercą. Oczywiście działałoby to w dwie strony, a zostałoby to opisane gdzieś w regulaminie, żeby osoby porywające się na próby złapania niebezpiecznych ludzi potrafili przyjąć na klatę to, że w każdej chwili mogą umrzeć, jeśli staną przeciwko uzbrojonemu psychopacie.

W prawdziwym życiu zwykły złodziejaszek potrafi stać się seryjnym mordercą, żeby pozostać na wolności, dlatego w tym świecie także powinno być to możliwe, zwłaszcza że w tym świecie grozi nam nie tylko utrata życia, ale nawet i duszy.
MrSyncroPL
Taki typek



Donator

Posty: 108
Tematy: 4
Gru 2014
67
#2
Jak mi się dobrze zdaje to taka zgodę można dostać.
C4mp3r
Czarodziej




Posty: 815
Tematy: 53
Gru 2014
899
Hufflepuff
#3
Moja opinia jest taka, co do zgody na okaleczenie każdego (Działając na zasadzie 'ja mogę okaleczyć każdego, ale każdy może też okaleczyć mnie - jeśli tylko będzie miał DOBRY motyw') to jestem na TAK.

Bo akurat nie oszukujmy się, nie raz się słyszy że ktoś został dźgnięty nożem czy jakoś inaczej raniony podczas zwykłego napadu czy bójki.
Oczywiście jeśli mowa też o tym okaleczeniu, to przydałby by się też jednak jakieś "granice" rozumiem tam kogoś dźgnąć, wydłubać oko czy ewentualnie uciąć jakąś kończynę. Bo jednak żeby z kogoś zrobić typowe warzywo to trzeba już mieć większy motyw, niż pochopne dźgnięcie/uszkodzenie kogoś w przypływie emocji.

Co do zgody na Globalne CK to nie jestem zbytnio przekonany, z jednej strony argumenty Nieogara ale z drugiej wiadomo... Pierwszego dnia każdy by się napalił i zaczął odgrywać chorego umysłowo, że w ciągu tygodnia oprócz grania na lekcjach czy siedzenia pod Trzema Miotłami bylibyśmy świadkami scenariuszu rodem z filmu "Noc Oczyszczenia"
Nieogar
Pracownik Hogwartu



Pracownik Hogwartu

Posty: 113
Tematy: 37
Gru 2014
451
#4
Nie powiedziałem, że otrzymanie takiej zgody byłoby "łatwe". Administracja RP dobrze wie komu może ją przydzielić, a komu nie. To jest oczywiste, że nie pozwolą np. poukładanemu człowiekowi z rodziną i dziećmi nagle stać się psychopatą, który zajmowałby się kastracją każdego napotkanego człowieka. Chodziło mi bardziej o coś w stylu np. męża, który stracił żonę bo została zadźgana przez jakąś organizację przestępczą, której cechy szczególne on zapamiętał. Organizacje porządkowe nie chcą mu pomóc, dlatego rzuca wszystko i na własną rękę chce wymierzać sprawiedliwość. Ktoś taki byłby wpisany na listę, ale nikt oprócz niego i administracji nie wiedziałby na kogo on poluje.
Oczywiście to co podałem to taki jeszcze łatwy do zrozumienia powód, tylko czemu musi być globalnie? - Bo jeśli mszcząc się zabije on komuś bliskiego, to ten bliski będzie chciał się zemścić, a  niszczycielskie koło zemsty będzie trwać nadal. Pomijając już sam fakt, że w każdej chwili będzie mógł marnie skończyć.
Jason
Toksyczny mąż Tassumi




Posty: 464
Tematy: 19
Sie 2015
Slytherin

#5
Złoczyńcy niech posiadają zgodę na ck każdego gracza i niech każdy gracz posiada zgodę na ck złoczyńcy. Mi ten pomysł się podoba, ale pod warunkiem, że gracz odgrywa jakoś przemyślanie tego złoczyńcę, a nie że pojawia się i odgrywa akcje w takim miejscu, w którym najprawdopodobniej znajdują się listy gończe (których przydałoby się stworzyć więcej i częściej refreshować) i potencjalni przechodnie, którzy najprawdopodobniej powinni zareagować w taki sposób, że niepotrzebna byłaby interwencja któregokolwiek z graczy. 
Już kilkukrotnie byłem świadkiem jak wilkołaki skakały po dachach niczym spiderman, w wiosce w której mieszkają wyłącznie czarodzieje; czy też widziałem jak to gracz porusza się na kameleusie (który wcale nie sprawia, że się znika i jest się zupełnie niewidzialnym) w chwili, gdy na ulicy znajduje się gromada aurorów. 
Póki mentalność graczy się nie zmieni i nie będą brali pod uwagę innych faktów prócz "nieobecności wampira/wilkołaka, który mnie nie wyczuje", czy też "na ulicy znajduje się jeden gracz, więc zrobię mu krzywdę", to będę na NIE.
czarekPL
Czarodziej




Posty: 390
Tematy: 68
Gru 2014
1,266
#6
Pamiętacie bombardę Hebana? Confused
NeverMore
Czarodziej




Posty: 558
Tematy: 12
Cze 2015
230
Ravenclaw
#7
Nie. Po prostu... Serio, powoli zaczynam zauważać że sama radość z rozgrywki zanika na rzecz jakiś wyższych idei. Czy wy serio nie macie co robić w życiu, tylko obmyślać i pewnie potem chwalić sie przed kumplami w klasie "Elo elo, zabiłem tego i tego człowieka na klockach". No... Ku*wa że tak sie wyrażę. Serio, ogarnijmy sie chociaż w drobnym stopniu bo o taką zgode pisze osoba, która ukrywa sie i ma już takie plecy że i tak nikt jej nie złapie. Zgody są po to by ograniczyć morderstwa, a nie by pozwolić na ich jeszcze większą ilość. Jak wy to sobie wyobrażacie? Gracie kilka miesięcy OOC na jednej postaci, staracie sie by wykreować ją w jakiś ładny sposób, a potem dostajecie avade od jakiegoś randoma "Bo może". No i gdzie tu logika? Ludzie mają sie bać wchodzić na ten server czy korzystać z niego i mieć chwile relaksu podczas siedzenia na nim. Sam osobiście wykreowałem kilku psychopatów i na ani jednym nie pisałem zgody o CK. A wiecie dlaczego? Bo nie widzę sensu i jakiejkolwiek cholernej radości w niszczeniu komuś że tak powiem "Dorobku". Bo tym właściwie są nasze postacie. Dorobkiem na który staramy sie określony czas, obserwując przy tym jak sie rozwijają. Gdybym stracił ją w taki lub inny NIEPOTRZEBNY sposób to szczerze bym sie *****ł. Co z tego że przecież można kogoś po prostu okaleczyć by wydobyć informacje... Lepiej Legilimencja i do piachu. Nie rozumiem i nigdy nie chce zrozumieć tego czym sie kierujecie, bo uważam to za czystą głupotę i zapewniam że będe temu przeciwny do końca mojej gry lub istnienia hapla.
Każdego czeka to samo, więc lepiej złap za kilof i...

[Obrazek: http://i.imgur.com/mbXeTSz.png]
Silexan
Mugol


 
#8
W pierwszym odruchu zagłosowałem na tak. Ale po zastanowieniu się jednak jestem na nie. Dlaczego? Ponieważ moim zdaniem stworzy to na serwerze pewnego rodzaju patologię, która juz jest w pewnym stopniu obecna.

Straciłem już postacie, część graczy również. I wydaje mi się że obecny system jest wystarczający. Jeżeli jakiś rzezimieszek chce kogoś uszkodzić podczas próby aresztowania to przecież może to zrobić, tylko musi w mądry sposób odegrać wszystko. W takich sytuacjach jestem pewien że administracja przychyli się do wniosku o uszkodzenie po fakcie. Ktoś tak próbował? Wink

Cytat: np aurorzy wbijają CK lub zamykają na dożywocie w Azkabanie zwykłych złodziei, co też jest równoznaczne z CK, a złodzieje oczywiście nie mogą im nawet ukrócić ciała o kilka centymetrów, bądź też nawet aurorzy mają tak twarde aorty, że nie da się ich w żaden sposób przebić.

Aurorzy żeby móc wbić komuś ck również muszą prosić o zgodę na to, tak samo jest z uszkodzeniem. Jeżeli nie mają takiej zgody to przestępcy mają twarde aorty Tongue

Dodam jeszcze od siebie że dożywocie w azkabanie nie równa się ck. Zawsze można dostać ułaskawienie lub koledzy mogą pomóc zwiać. A jeżeli juz cie aresztowali, bo prowadziłeś postać kryminalisty to nie należy płakać że spotkała za to surowa kara.
GrubszyNizReka
Mówili że mi ten hajs oddadzą :/




Posty: 1,368
Tematy: 40
Gru 2014
Gryffindor

#9
Cytat:W prawdziwym życiu zwykły złodziejaszek potrafi stać się seryjnym mordercą, żeby pozostać na wolności, dlatego w tym świecie także powinno być to możliwe, zwłaszcza że w tym świecie grozi nam nie tylko utrata życia, ale nawet i duszy.

Tą duszą to mnie przekonałeś
mumia1230
Dyrektor



Donator

Posty: 351
Tematy: 48
Gru 2014
836
#10
NeverMore napisał(a): (07.04.2016 01:58)Nie. Po prostu... Serio, powoli zaczynam zauważać że sama radość z rozgrywki zanika na rzecz jakiś wyższych idei. Czy wy serio nie macie co robić w życiu, tylko obmyślać i pewnie potem chwalić sie przed kumplami w klasie "Elo elo, zabiłem tego i tego człowieka na klockach". No... Ku*wa że tak sie wyrażę. Serio, ogarnijmy sie chociaż w drobnym stopniu bo o taką zgode pisze osoba, która ukrywa sie i ma już takie plecy że i tak nikt jej nie złapie. Zgody są po to by ograniczyć morderstwa, a nie by pozwolić na ich jeszcze większą ilość. Jak wy to sobie wyobrażacie? Gracie kilka miesięcy OOC na jednej postaci, staracie sie by wykreować ją w jakiś ładny sposób, a potem dostajecie avade od jakiegoś randoma "Bo może". No i gdzie tu logika? Ludzie mają sie bać wchodzić na ten server czy korzystać z niego i mieć chwile relaksu podczas siedzenia na nim. Sam osobiście wykreowałem kilku psychopatów i na ani jednym nie pisałem zgody o CK. A wiecie dlaczego? Bo nie widzę sensu i jakiejkolwiek cholernej radości w niszczeniu komuś że tak powiem "Dorobku". Bo tym właściwie są nasze postacie. Dorobkiem na który staramy sie określony czas, obserwując przy tym jak sie rozwijają. Gdybym stracił ją w taki lub inny NIEPOTRZEBNY sposób to szczerze bym sie *****ł. Co z tego że przecież można kogoś po prostu okaleczyć by wydobyć informacje... Lepiej Legilimencja i do piachu. Nie rozumiem i nigdy nie chce zrozumieć tego czym sie kierujecie, bo uważam to za czystą głupotę i zapewniam że będe temu przeciwny do końca mojej gry lub istnienia hapla.

Całkowicie się zgadzam z NeverMore i również całkowicie jestem przeciwny pierwszej propozycji.
Świat roleplay(tak samo jak realny) rządzi się pewnymi zasadami ustalonymi przez społeczeństwo graczy, które wynikły z pewnych przypadków w ciągu całego "życia" typu rozgrywki, jakim jest Roleplay. Jedną z głównych zasad dotyczących postaci, jej okaleczenia, uśmiercania, ale również każdej normalnej akcji stanowi iż, to gracz decyduje o śmierci, stanie i reakcji jego postaci. Pisząc o tytanowych aortach sugerujesz chyba, że ty lub ktoś z twojego otoczenia bez problemu robi PG(Power Gamming - Wymuszanie na kimś akcji). A zajmowanie się tym, czy ktoś aby przypadkiem nie terminatorzy to kwestia ekipy pod względem kontroli i karania, ale również pod względem zapobiegania(mówiąc krótko automatyzowania różnych akcji systemem, by interwencja ekipy była jak najmniejsza).
Jeżeli gracz zgodzi się OOC na akcje kończącą się dla jego postaci śmiercią/trwałym uszkodzeniem, to bez problemu można coś takiego odegrać...

"Ale przecież nikt ci czegoś takiego nie odegra".

Oczywiście, że nie, ale jest to spowodowane przywiązaniem do swojej postaci. A owe przywiązanie powoduje trudność zdobycia owej postaci. Największe serwery roleplay na świecie zrezygnowały z podań na postać już bardzo dawno temu, bo nie dość, że podanie nie jest żadnym wskazaniem 'ogarniętości' człowieka, to w dodatku powoduje znaczne zwiększenie przywiązania się do postaci, nadmiar zbędnej papierkowej pracy dla ekipy i brak płynności w grze dla graczy.


Co do samego zabijania... Głównym problemem hapla jest to, iż zabijanie stało się jedną z głównych rozrywek. Nawet globalne eventy kojarzone są do dziś z całkowitą masakrą, albo z góry narzuconym zabijaniem losowych osób z powodów stworzonych w drodze OOC.

Na świecie morderców jest całkiem sporo, ale w całej działalności przestępczej są nikłym procentem i zawsze są czymś spowodowane, a same psychopatyczne zabijanie to dosłownie promil wśród przestępstw(mówię o czasach i rejonach niedotkniętych wojnami).
Organizacje przestępcze zabijają się wzajemnie i zabijają cywili, ale tylko w celu wyeliminowania wroga/przejęcia wpływów i majątków, a nie od tak. Głównym celem większości organizacji przestępczych jest łatwiejsze zdobycie bogactwa i/lub władzy.

Żadnym problemem jest pójść do Administratora RP/Lidera Organizacji Porządkowej(i razem poinformować później administracje) i umówić się OOC co do zasad 'wojny'(np. zezwolenie na CK).

Kolejnym problemem stającym na drodze braku terminatorstwa i płynności gry jest słaby system BW.
Otóż ten jest bardzo krótki, czasami nawet się nie 'włącza', łatwo jest w stanie go ominąć i odbugować... Zaś po samym BW ma miejsce całkowita sielanka(no bo BW na haplu jest traktowane jak jakiś bug systemu, który trzeba szybko zdjąć Finite i wracamy do akcji).
Po nabiciu nieprzytomności przez kogokolwiek gracz powinien albo regulaminowo, albo skryptowo(np. poprzez blokadę zadawania obrażeń) mieć narzucony zakaz kontynuowania swojej akcji w danym sporze.


Moją opinię co do drugiej propozycji zawarłem również w pierwszej, gdy wypowiadałem się na temat zgód na uśmiercanie siebie wzajemnie podczas wojen i podobnych akcji.

A co do tego zabijania przez sądy/aurorów na lewo i prawo - od bardzo dawna nie było żadnego wyroku śmierci/dożywotniego/bardzo długiego.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten temat 1 gości



Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Theme by XSTYLED modified by Hapel Dev Team © 2015-2024.