Witaj!

Ankieta: Czy chcesz, aby propozycja weszła do rozgrywki?
Nie posiadasz uprawnień, aby oddać głos w tej ankiecie.
Tak
65.22%
45 65.22%
Nie
34.78%
24 34.78%
Razem 69 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

[Propozycja] Punkty statystyk
Veenq
Ernie Lavenhart



Donator

Posty: 238
Tematy: 17
Paż 2015
97
Gryffindor
#21
Jestem Za !

Tak na prawdę Jason, Adrianoski i mumia w swojej ostatniej wypowiedzi przekazali wszystko co chcieli przekazać, a ja chciałbym dodatkowo wtrącić aby te punkty pokazywały tylko dane umiejętności gracza aby lepiej można to było odegrać IC, a nie żeby to było za zasadzie rzutów kośćmi jak w grach fabularnych.

To aby punkty przydzielali nauczyciele jest dobrą sprawą, lecz nie zapominajmy o graczach, którzy mają małą ilość czasu na granie i nie zawsze, a może nawet w ogóle nie mogą chodzić na lekcje [Wcale nie mówię o sobie xd]. Dla takich graczy można by zrobić ulgę i mogliby wysyłać ss'y do Administratorów RP z jakichś akcji samodzielnych i w ten sposób również by otrzymywali punkty.

"Nie róbmy MMO", motyw przewodni jak widzę. Mam jednak propozycję, która odnosi się do tej. Aby zrobić dwie kategorie punktów - Bierne i Czynne.
Bierne - Na początku moglibyśmy mieć określoną ilość punktów i moglibyśmy je przydzielać do poszczególnych dziedzin [Charyzma, Zwinność, Siła, Inteligencja itd.]
Czynne - Dawali by nauczyciele i Administratorzy RP za akcje i naukę.

Oczywiście te punkty by nic nie dawały OOC, a tylko poprawiały by realizm na serwerze (pomijając graczy, którzy wszystkie punkty wydali by np. na siłę)

Mimo wielu nie zgodności etc. powinno się wytestować tą propozycję w boju, bo to może być naprawdę wielkim krokiem w rozwoju hapla.

Ps. Jak można było przeczytać kolega zakładający ten temat napisał bardzo mało kategorii do których mogły by być przydzielane punkty. Można było także przeczytać coś o animagii związanej z transmutacją. Na dobrą sprawę można by zrobić podkategorie. Od Transmutacji odchodziłaby linia Animagii, która odblokowywała by się po ukończeniu Hogwartu (Nadania rangi "Dorosły") lub po osiągnięciu maksimum punktów w Transmutacji, od Zaklęć i Uroków lub OPCM np. Czarna Magia itd. Odzwierciedlałoby to w jaką dziedzinę po ukończeniu Hogwartu chciałyby nasze postacie iść. Byłoby to na zasadzie takich jakby umiejętności dodatkowych, które można rozwijać. Takich umiejętności, które pozwalają graczowi robić coś więcej niż postać "nijaka".

PPs.
Pawi, piszesz, że ktoś wie coś o Eliksirach lub nie. A co powiesz o tym jak dany gracz nie chodzi na lekcje, po czym sprawdza w internecie jak zrobić eliksir wielosokowy i robi go a jako uzasadnienie ma to, że przeczytał w bibliotece ?
Daniel
Czarodziej




Posty: 326
Tematy: 28
Maj 2015
186
Slytherin
#22
Genialnie, oczywiście za
"To ten od bletek, lufek, stów, połówek"


Deleted
Mugol


 
#23
Ledwo co widzę na oczy, ale dostałem sygnał, że jest ta propozycja, więc nie mogę się nie wypowiedzieć.


Jak najbardziej za, tutaj nie chodzi o to, aby robić level'upy, czy multum punktów i wobec tego kreować rozgrywkę. Punkty są po to, aby administracja wiedziała w czym dana postać jest dobra, nad czym musi popracować, a w czym jest totalnym zerem. Określenie w KP, które są dotychczas, typu "całkiem dobry, zna się, umie" jest niecelne. Aktywniejsi gracze, którzy chodzą na lekcje otrzymują punkty, więc zyskują coś z rozgrywki. Eliminujemy zachowanie "wbije raz na rok, odegram coś, będzie szok". Widziałem gdzieś przykład z zgodami na CM i tym, ze byłby one niepotrzebne. Jak dla mnie, jeśli ktoś aplikuje na CM, to administrator tymi punktami może zobaczyć, jak dobrze zna się na normalnej magii, opcmie, czy innych działaniach, decyzję można podjąć trafniej. Należy tylko pamiętać, aby rozsądnie dozować te punkty, bo z czasem dojdziemy do momentu, gdzie - jak kilka lat haplowych wstecz - puchar domu domy kończymy z ponad tysięcznym wynikiem.

Ciekawą inspiracją może być ten PBF - http://czarodzieje.my-rpg.com/t7228-umie...ci-postaci.

Oczywiście, jestem przeciw dodawaniu charyzmy, inteligencji czy czegokolwiek, co wiąże się z MMO (prócz zręcznosci, która można wpleść w system Quidditcha, lub też zmienić nazwę na np. Sprawność w grach miotlarskich).
GrubszyNizReka
Mówili że mi ten hajs oddadzą :/




Posty: 1,368
Tematy: 40
Gru 2014
Gryffindor

#24
Punkty w formie takiej jak wstawił Eryk były spoko
Hikaru
Czarodziej




Posty: 261
Tematy: 17
Gru 2014
73
Ravenclaw
#25
Pomysł w mym odczuciu jest trafny, w końcu serwer zmierza ku automatyzacji. Jednak chciałbym zwrócić tutaj uwagę na kilka kwestii. Sądzę że rozdawanie punktów przez nauczycieli nie zawsze będzie to uczciwe, bo zaraz będą dawane punkty za to że ''się uśmiechnął'', oczywiście nie mówię że będą robić tak wszyscy, ale możliwe że ktoś będzie faworyzował swoich ludzi oto tymi punktami. Uważam że dość dobrą opcją będzie przyznawanie punktów co tydzień osobą, które powiedźmy były na minimum 2-3 lekcjach w danym tygodniu. Również mam zastrzeżenia do tego, co napisał gracz Adranowski, komenda w mym mniemaniu będzie służyła do MG, bo w końcu ''O! Nie ma CM'ki, hahaha i ma mniej siły ode mnie to go pobiję'', nie lepiej by gracz który chce udowodnić innym graczom, że jego postać jest faktycznie silniejsza magicznie, powinien napisać /pokaz umiejetnosci [gracz] . Dlaczego ta propozycja jest dobra? Ponieważ w końcu Ci, którzy grają będą mieli lepsze postacie, a nie Ci gracze którzy mają większą przychylność administracji Role Play.

PS. Przypadkiem zaznaczyłem Nie Confused
Grandd
Czarodziej




Posty: 348
Tematy: 5
Sie 2015
89
Slytherin
#26
Jestem za. Jednak w formie którą zaproponował Eryk. Taki pomysł mógłby "zniwelować" postacie które są dobre z wszystkiego, przyjemniej by się grało gdyby każdy był dobry  z innych przedmiotów.
TurnDownForWhat
Czarodziej




Posty: 107
Tematy: 24
Gru 2014
111
#27
Pomysł godny uwagi ale jest parę rzeczy które chce przytoczyć :

Trzeba by stworzyć jakieś ładne przejrzyste okno np nową zakładkę w ekwipunku, dzięki której gracz mógłby dodawać sobie te punkty

Podoba mi się opisana wyżej opcja, koledze chodziło chyba o coś w stylu "Drzewek umiejętności" jak w WoWie.
Fajna sprawa, każdy gracz miałby kilka głównych linii od których odprowadzałby boczne, rozwijając tym samym postać w danym kierunku. Terminatorzenie = Problem solved.

Nie zapominajmy, że trzeba by też wprowadzić jakieś udogodnienie dla graczy (takich jak np ja),którzy z realnych powodów mogą rzadko wchodzić na serwer, bo np pracują. Wielce niesprawiedliwym by było, gdyby punkty do rozdawania dostawało się tylko na lekcjach. I tutaj pojawia sie mój pomysł z którym zwrócę się do Emila jeśli ten przejdzie :Smile

JAK NAJBARDZIEJ ZA
Deleted
Mugol


 
#28
Mogłem zedytować poprzedni post, ale większość ludzi nie przeczytała by nowej notki, więc dorzucę to tutaj.

Dość często się słyszy, że ekipy nie ma na serwerze, nie odpowiadają, nie reaguję etc. etc. Nie wnikając w to, jedno jest pewne. Taki system umiejętności jest z pewnością automatyzacją rozgrywki. Do tego należy dążyć. Trzeba tworzyć systemy i skrypty, które są samowystarczalne i które gracz sam spokojnie może obsługiwać. Wtedy ekipa ma mniej obowiązków i reaguje na to, na co reagować należy. 

Dla części osób, która mówiła o tym, że rozpocznie się pogoń o te punkty i to zepchnie RP na drugi tor. Bardzo dobrze, że się zacznie, a RP nie zepchnie, bo zdobycie tych punków i tak wiąże się z grą IC. Mamy Puchar Domów i uczniowie walczą o punkty, tak będzie i tutaj, gracze będą walczyć o rozwój własnych postaci, co jest jednym z zamierzeń RP (walka o punkty tutaj znaczy przecież walkę o rozwój postaci). Eliminujemy tutaj osoby, które są geniuszami ze wszystkiego. Nikt nie mówił, że będzie łatwo, szybko i przyjemnie. Realna i stabilna rozgrywka to ciekawa rozgrywka.

Na zdrowy rozsądek - "im więcej wkładasz, tym więcej wyjmujesz". Im więcej kasy zainwestujemy tym więcej kasy zdobędziemy, tak jest i tutaj. Im częściej gramy, im częściej wychodzimy z kreatywnymi inicjatywami tym więcej dostajemy. Wielu graczy zapewne dąży/marzy o postaci omnibusie, niepokonanym herosie. Takie postacie mogą być fajne na moment, na chwilę, na dłuższą metę nudzą się. Tworzenie przeciętnego człowieka jest bardziej fascynujące. Tym samym urealniamy rozgrywkę. Urozmaicamy otoczenie. Po coś są zakładane te biznesy (i nie tylko) w grze. Znam się na językoznawstwie, mogę wyruszyć na jakaś podróż, pohandluję z goblinami czy elfami to zgarnę coś ciekawego... może antycznego, ale chwila - nie znam się na historii magii czy tam runach. Idę do człowieka, który coś dziamie z tego i potrafi ocenić czy to co mi sprzedali to jakiś tandetny bubel czy jakiś unikatowy okaz. Potem mogę to sprzedać, a może antykwariusz ukradnie mi ten przedmiot?

Tutaj sami sobie napędzacie rozgrywkę, ważne aby znać umiar i cieszyć się z małych rzeczy. Gdybyśmy byli mistrzami we wszystkim rozgrywka nie miała by sensu. Każdy stawia sobie (powinien) wysoko poprzeczkę i kilkanaście pomniejszych celów, aby je realizować i do nich dążyć. Musimy zrozumieć, żeby realizować stopniowo swoje cele, samemu sobie wydłużać proces zdobywania tego. Na logikę, jeśli odkładacie sobie pieniążki na kupkę na jakaś grę i potem ją kupujecie to satysfakcja jest większa. Sami uzbieraliśmy, sami określiliśmy sobie budżet, cele, zamierzenia. Gdybyśmy ją dostali od kogoś nie wywołałoby to takiego efektu.

Takie punkty nie mogą być rozdawane wyłącznie na lekcjach. Jeśli jest jakieś wydarzenie IC i ktoś widać się angażuje, odgrywa coś ciekawego, wkręca się w to, to powinien takie punkty też uzyskiwać. Dodatkowo tutaj dobry jest podział na punkty z przedmiotów (otrzymywane na lekcjach itp. itd., otrzymywałby je do kategorii z której są zajęcia, bo dziwne by było, ze ktoś chodzi na ziu a dodaje z opcm) i punkty które uczeń sam sobie dodaje do tego czego chce - taka minimalna forma nagrody. I podkreślam kolejny raz, te punkty powinny być ostrożnie dodawane, z nimi należy obchodzić się jak z ogniem. Po 1, góra 2 (za coś wyjatkowego) punkty.
GrubszyNizReka
Mówili że mi ten hajs oddadzą :/




Posty: 1,368
Tematy: 40
Gru 2014
Gryffindor

#29
Tyle ze samo wprowadzenie statystyk dużo nie da trzeba też je mądrze rozplanować i Rozdać dorosłym także. Tutaj każdy musiałby się na coś zdecydować. Tak samo pod uwagę powinno się wziąć to czy postać dorosła skończyła Hogwart czy pochodziła z podania. Pomysł dobry i do zrobienia ale trzeba dużego wkładu. Jeśli chodzi o dział onms jeśli by taki był oferuje pomoc w rozpisaniu go Wink
Juminako
Azkaban




Posty: 298
Tematy: 10
Gru 2014
Gryffindor

#30
Jakby już miało być to fajnie by było jakby to też dotyczyło genetyk np.

Olbrzym -15 do inteligencji, -20 do szybkości, +10 do ataku, defensywy i hp, i dodatkowe pkt do rozdzielenia na atk def i hp co level

Półolbrzym po połowie statów z olbrzyma i bonusów

Typ w sam raz do teama na tanka



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten temat 1 gości



Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Theme by XSTYLED modified by Hapel Dev Team © 2015-2024.